Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9589
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | عليوي, تركية | - |
dc.contributor.author | فرحي, هند | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T14:32:29Z | - |
dc.date.available | 2023-03-07T14:32:29Z | - |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9589 | - |
dc.description | By studying this topic entitled “The Impact of Integrative Situation in Teaching Arabic at the Primary Stage,” we have clarified some concepts and found that Integrative Situation plays a major role in teaching Arabic as it develops a range of competencies for learners and contributes effectively to learning skills as well as targeting Stimulating the learner's ability to integrate the acquired knowledge, and it became clear to us that the better the teacher formulates the "integration situation", the positive the result is because it is the main element from which the learner begins to express the subject required of him | en_US |
dc.description.abstract | من خلال دراسة هذا الموضوع المعنون ب "أثر الوضعية الإدماجية في تعليم اللغة العربية المرحلة الابتدائية"، قد قمنا بتوضيح بعض المفاهيم وتبين أن الوضعية الإدماجية لها دور كبير في تعليم اللغة العربية حيث تنمي مجموعة من الكفاءات لدى المتعلمين وتساهم بشكل فعال في تعلم المهارات وكذلك تستهدف إثارة قدرة المتعلم على ادماج ما اكتسبه من معارف و لقد اتضح لنا أن كلما أحسن المعلم صياغة "الوضعية الإدماجية" كانت النتيجة ايجابية لأنها تعتبر العنصر الأساسي الذي ينطلق منه المتعلم في التعبير عن الموضوع المطلوب منه. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | بيداغوجيا الإدماج | en_US |
dc.subject | الوضعية الإدماجية | en_US |
dc.subject | التعبير الكتابي | en_US |
dc.title | أثر الوضعية الإدماجية في تعليم اللغة العربية في المرحلة الابتدائية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.AR.2022.239.pdf | 3,82 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.