Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9455
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبا لعالية, إيمان-
dc.contributor.authorموساوي, خالد-
dc.date.accessioned2023-03-06T10:39:36Z-
dc.date.available2023-03-06T10:39:36Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9455-
dc.descriptionThis study aimed to identify the impact of trends toward physical education to acquire secondary pupil’s social skills. And detecting the correlation between the total score to gauge trends and the total score of the scale of social skills and degrees between the dimensions of social skills scale (after the cooperation, after work and study habits, and after self) tuning. Where we assume the hypothesis: "trends toward physical education students a positive effect on the acquisition of social skills." The study sample consisted of 98 pupils from secondary Ghaffol Sahraoui Tiaret, and we have used the following tools: a measure of psychological trends Gerald Quinone and social skills measure of Ahmed Alwan and after reviewing the results of the study and interpretation we have reached the following: - The lack of effect of the trends toward physical education students to acquire social skills. - The lack of effect of the trends toward physical education students to acquire cooperation. - The lack of effect of the trends toward physical education students to acquire work and study habits. - The lack of effect of the trends toward physical education students to acquire self-control. In light of their findings. We have to give some of the proposals was the most important: - Need to focus on physical activities and sports in the educational institutions and give it its pedagogical like all other educational materials. - Focus on the importance of the stakes of physical education and sports event programming, and give a clear picture about the impact of the sports physical activity on the social aspects in the formation of an individual's personality. - Highlighting the importance and the role played by physical sports activity. - Attention teenager at this age.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على تأثير الإتجاهات نحو التربية البدنية على اكتساب تلاميذ ثانوية المهارات الإجتماعية .والكشف عن العلاقة الإرتباطية بين الدرجة الكلية لمقياس الإتجاهات والدرجة الكلية لمقياس المهارات الإجتماعية وبين درجات أبعاد مقياس المهارات الإجتماعية بعد التعاون بعد عادات العمل والدراسة ،وبعد ضبط الذات حيث إفترضنا الفرض القائل : للإتجاهات التلاميذ نحو التربية البدنية تأثير إيجابي على اكتسابهم المهارات الإجتماعية .تألفت عينة الدراسة من 98 تلميذ من ثانوية غافول الصحراوي بتيارت ، وقد استخدمنا الأدوات التالية : مقياس الإتجاهت النفسية لجيرالد كينون ومقياس المهارات افجتماعية أحمد العلوان وبعد استعراض نتائج الدراسة وتفسيرها توصلنا إلى مايلي : - عدم وجود تأثير للإتجاهات التلاميذ نحو التربية البدنية على اكتسابهم المهارات .- عدم وجود تأثير للإتجاهات التلاميذ نحو التربية البدنية على اكتسابهم التعاون . - عدم وجود تأثير للإتجاهات التلاميذ نحو التربية البدنية على اكتسابهم عادات العمل والدراسة.- عدم وجود تأثير للإتجاهات التلاميذ نحو التربية البدنية على اكتسابهم ضبط الذات. وفي ضوء النتائج المتوصل إليها قمنا بإعطاء بعض من المقترحات : ضرورة الإهتمام بالنشاطات البدنية والرياضية في المؤسسات التربوية وإعطائها مكانتها البيداغوجية كباقي المواد التعليمية الأخرى .- التركيز على أهمية البرمجة المناسبة لحصص التربية البدنية زالرياضية -افهتمام بالمرافق في هذه المرحلة العمرية.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectالإتجاهات.التربية البدنية والرياضية .المهارات الإجتماعية .en_US
dc.titleتأثير الإتجاهات نحو التربية البدنية على اكتساب تلاميذ الثانوية المهارات الإجتماعية - دراسة ميدانية بالمؤسسة التربوية -غافول صحراوي بتيارت -en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2016.49.pdf7,65 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.