Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9134
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعباد, عبلة-
dc.date.accessioned2023-02-22T08:08:17Z-
dc.date.available2023-02-22T08:08:17Z-
dc.date.issued2019-03-31-
dc.identifier.issn2602-5922-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9134-
dc.descriptionThe Narrative Formulations Patterns and their Functions within the Narrative Text Abstract: In this article, the narrative formulations patterns and their functions in the narrative text of Azhar Attia’s novels, being considered as one of the most important contemporary Algerian poets and novelists, will be examined. The purpose of this study is to discover the hidden side of the novelist’s character, and also the extent of using these formulations and their relationship to events and personalities within the narrative text, for instance in: "The Formulation of the Narrative Discourse", "The Formulation of the Subjective-narrative Discourse", "The Formulation of the Displayed Discourse" . Keywords: Azhar Attia’s, Narrative Discourse, Algerian novelists, Algerian poets, narrative formulations.en_US
dc.description.abstractسأتناول في هذا المقال أنماط الصيغ السردية ووظائفها في المتن الحكائي روايات الأديب الأزهر عطية "، الذي يعتبر من أهم الشعراء والروائيين المعاصرين الجزائريين. أما الهدف من هذه الدراسة هو اكتشاف الجانب المخفي لشخصية الروائي الأزهر عطية ، وأيضا مدى توظيفه لهذه الصيغ وعلاقتها بالأحداث والشخصيات داخل المتن الحكائي ومن أهمها : " صيغة الخطاب المسرود ، صيغة المسرود الذاتي ، صيغة الخطاب المعروض، .... "en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية اللغات و الادابen_US
dc.relation.ispartofseries1مجلة فصل الخطا ب المجلد 8العدد;-
dc.subjectلخطاب المسرودen_US
dc.subjectصيغة المسرود الذاتيen_US
dc.subjectصيغة الخطاب المعروض،en_US
dc.titleأنماط الصيغ السردية ووظائفها في المتن الحكائي روايات الأديب الأزهر عطيةen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :مجلة فصل الخطاب



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.