Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9113
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | طيبي, بوعزة | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T07:19:56Z | - |
dc.date.available | 2023-02-22T07:19:56Z | - |
dc.date.issued | 2020-12-25 | - |
dc.identifier.issn | 2602-5922 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9113 | - |
dc.description | We do not exaggerate if we consider the folk tale to be one of the first literary races to appear in different languages, contents and forms, its first roots are old, and it is often the first to be picked up by man in his early years (childhood), and in its atmosphere - also - live moments preceded by time, moments in which happiness is mixed with pleasure, sadness, fear, confusion, mystery, suspense and truth with imagination... In doing so, it is working to draw preliminary features of the world in the mind of the child and give him a look at the nature of the conflict between good and evil, right and wrong... In addition to developing his imagination and his idea and developing them through the imaginary scenes he paints in his imagination based on what he hears, not to mention its imagined characters, hence the popular story had a close relationship with the development and development of the child's imagination. Accordingly, we will try to uncover the elements of imagination in the popular story of the child and its role in its development and development, and that the story of "Santa" will be a model for our study. | en_US |
dc.description.abstract | لا نُبالغ إذا ما اعتبرنا الحكاية الشَّعبية من أُولى الأجناس الأدبية ظُهورا على اختلاف لُغاتها ومضامينها وأشكالها، فجذورها الأولى موغلة في القدم، وهي غالبا أوَّلُ ما يلتقطُه الإنسان في سنواته الأولى (الطُّفولة)، وفي أجوائها -أيضا- يعيشُ لحظات تسبقُه زمنيا، لحظات تمتزجُ فيها السَّعادة بالمتعة والحزن والخوف والحيرة والغموض والتَّشويق والحقيقة بالخيال... وهي بذلك تعملُ على رسم ملامح أولية للعالم في ذهن الطِّفل وتمنحُه نظرة عن طبيعة الصِّراع الدَّائر بين الخير والشَّر، والحق والباطل... بالإضافة إلى تنمية خياله وفكره وتطويرهما عبر المشاهد التَّخيلية التي يرسمها في مخيَّلته اعتمادا على ما يسمعُه، ناهيك عن شخصياتها المتخيَّلة، ومن هنا كانت للحكاية الشَّعبية علاقة وطيدة بتنمية خيال الطفل وتطويره. وعليه، سنُحاول في هذه الدِّراسة الكشف عن عناصر الخيال في الحكاية الشَّعبية الموجَّهة للطفل ودورها الوظيفي في تنميته وتطويره، على أن تكون حكاية "سانطا" أنموذجا لدراستنا هذه. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | كلية اللغات و الاداب | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 9مجلة فصل الخطا ب المجلد 4 العدد; | - |
dc.subject | الأدب الشعبي | en_US |
dc.subject | الحكاية الشعبية | en_US |
dc.subject | مخيال الطفل | en_US |
dc.subject | الخيال | en_US |
dc.subject | سانطا | en_US |
dc.subject | أدب الطفل | en_US |
dc.title | الحكاية الشَّعبية ودورها في إثراء الخيال لدى الطِّفل. حكاية “سانطا” أنموذجا | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Collection(s) : | مجلة فصل الخطاب |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
الحكاية الشَّعبية ودورها في إثراء الخيال لدى الطِّفل. حكاية _سانطا_ أنموذجا.pdf | 1,2 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.