Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8904
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorدميل, فضيلة-
dc.contributor.authorشريفي, فاطمة-
dc.date.accessioned2023-02-19T08:57:48Z-
dc.date.available2023-02-19T08:57:48Z-
dc.date.issued2021-09-30-
dc.identifier.issn2602-5922-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8904-
dc.descriptionContemporary critical studies have opened up new horizons for reading, significance and interpretation, so they paid attention to elements that were not - in the account of the ancient criticism- one of the elements of the literary text surrounding it, thus radically changing theconcept of literature by bringing it out into wider and more comprehensive spaces.This is the result of the increasing interest on the poets’, novelists’ and writers’ parts with textual thresholds; to be rich in text, containing a huge amount of symbols, drawings, and signs, which has, thus, become an essential component in the being of the literary text, as it has a close relationship with its body. Whenever the reader is able to control the understanding of the thresholds of the text, he takes magic analysis keys that enable him to decipher the text's closures, dive into its depths, and discover its significance.This strategic convergence between the thresholds and the body is the goal of our study, which we devoted to the book "None Raises Wind in Cages" for Al- AkhdarBarka. Keywords: Poetry, threshold, mass/body, strategic convergence, interpretation.en_US
dc.description.abstractفتحت الدراسات النقدية المعاصرة آفاقا جديدة للقراءة والدلالة والتأويل، فاهتمت بعناصر لم تكن – في حسبان النقد القديم- من عناصر النّص الأدبي التي تحيط به، فغيّرت من مفهوم الأدب جذريا عندما خرجت به إلى فضاءات أرحب وأشمل، وهذا نتيجة الاهتمام المتزايد من قبل الشعراء،و الروائيين، والكتاب بالعتبات النصية؛ ليزخر بها النّص، ويحوي كمًا هائلا من الرموز، والرسومات، والعلامات؛ فأصبحت بذلك مكونا جوهريا في كينونة النّص الأدبي بما له من علاقة وثيقة بمتنه، وكلّما استطاع القارئ أن يتحكم في فهم عتبات النّص أخذ بمفاتيح تحليل سحرية تمكّنه من فك مغاليق النّص، والغوص في أعماقه، واكتشاف دلالته، وهذا الالتقاء الاستراتيجي بين العتبات والمتن هو هدف دراستنا التي خصصناها لديوان ( لا أحد يربي الريح في الأقفاص) ل (الأخضر بركة). كلمات مفتاحية:الشعرية، العتبات، المتن، الالتقاء الاستراتيجي، التأويل.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية اللغات و الادابen_US
dc.relation.ispartofseries3 مجلة فصل الخطا ب المجلد 10 العدد;-
dc.subjectالشعريةen_US
dc.subjectالعتباتen_US
dc.subjectالمتنen_US
dc.subjectالالتقاء الاستراتيجيen_US
dc.subjectالتأويل.en_US
dc.titleشعرية العتبات في ديوان (لا أحد يربي الريح في الأقفاص) ل(الأخضر بركة)en_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :مجلة فصل الخطاب



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.