Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8903
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبوبكري, أسماء-
dc.date.accessioned2023-02-19T08:54:36Z-
dc.date.available2023-02-19T08:54:36Z-
dc.date.issued2021-09-30-
dc.identifier.issn2602-5922-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8903-
dc.descriptionThe current study emphasizes the concept of ruin as it represents creativity or poets’ homes; it travels from homes to genuine experiences and visions. The artistic place is just a strong sensation that shifts into the lost potentials of oneself and that does not dwell the real physical space. In a word, the artistic place is intertwined with sensation. However, the ruin can be a critical threshold used by poets to discover the dwelling organisms deep in their feelings when they travel between the dimensions of time and place. Thus, this research aims at identifying the spatial transformations aesthetically from pre-Islamic ruin to its formations throughout the history of Arabic poetryen_US
dc.description.abstractمفهوم الطلل بين ديار الشعراء والإبداع يسافر من المنازل إلى التجارب والرؤى، لأن المكان الفني ما هو إلا إحساس قوي يقفز إلى كوامن الذات المفقودة ولا يسكن الصورة الفيزيائية، فالمكان الفني درجة معقودة بالإحساس، ويمكن اعتبار الطلل عتبة نقدية وظفها الشعراء ليتكشّفوا الكائنات القاطنة بأعماق مشاعرهم ورحيلها بين الزمان والمكان، ومن ثَم تهدف الدراسة إلى بيان التحولات المكانية جماليا من الطلل الجاهلي إلى تشكُّلاتِه عبر تاريخ الشعر العربيen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية اللغات و الادابen_US
dc.relation.ispartofseries3 مجلة فصل الخطا ب المجلد 10 العدد;-
dc.subjectالقصيدة العربية؛en_US
dc.subjectالطللen_US
dc.subjectالتشكُّلات المكان الفنيen_US
dc.subjectعمود الشعرen_US
dc.subjectالعتبةen_US
dc.titleالقصيدة العربية من الطلل إلى تشكُّلات المكان الفني دراسة نماذج مختارةen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :مجلة فصل الخطاب



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.