Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8482
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن عومر, نعيمة-
dc.contributor.authorبن عبد الرحيم, شهرزاد-
dc.date.accessioned2023-02-06T08:16:49Z-
dc.date.available2023-02-06T08:16:49Z-
dc.date.issued2017-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8482-
dc.descriptionWe Can connder the Bank services and their qualities one of the projects that Can measuring the development rank or degree of the bank sector, in which it makes the banks in all over the world try to develop the electronical bank services, because the actual circumstance needs the rapidity to analyze the the trades and businesses and satisfy the works desires. According to the technological development, especially in the conjuting field or category has a great impact on the innovation of trolls, systems and intermediate means that can provide safety and t easygoing in business. Among this current development, the Arab banks, such as United Arab Emirates and Egypt provide electronical services in order to elaborate their services by exploiting tools and electronical systems in which it facilitate dealing with the banks without travelling to it. Ever though this huge technological development that it has experienced by the Emirate bank systems with a high level whereas Egypt with a low level. By Contrast the Algerian bank systems still suffer from the weaknesses about the provision of the electronical bank services continually as result of its under developing of the universal systems of the bank sector.en_US
dc.description.abstractتعتبر الخدمات المصرفية وجودتها من المشاريع التي تمكن من قياس درجة التطور في القطاع المصرفي، وهذا ما جعل العديد من المصارف في مختلف دول العالم تسعى إلى تطوير الخدمات المصرفية الالكترونية، لأن الوضع الحالي يتطلب السرعة في معالجة المعاملات والصفقات، وإرضاء العاملين. ولعلى التطور التكنولوجي خاصة في مجال المعلوماتية ساهم بشكل فعال في إبداع وسائل وأنظمة ووسائط للدفع الالكتروني يامل منها توفير الأمان والسهولة في التعامل. وفي ظل هذا التطور الحاصل تقوم المصارف العربية ومنها مصر والإمارات العربية المتحدة بتقديم خدمات الكترونية رغبة منها في تحسين خدماتها ستخدام وسائل وأنظمة الدفع الالكترونية التي تسهل للزبون التعامل مع المصارف دون التنقل إليها. لكن بالرغم من هذا التطور التكنولوجي الهائل الذي شاهدته المنظومة المصرفية الإماراتية بدرجة عالية والمصرية بدرجة أقل، إلا أن المنظومة المصرفية الجزائرية لا تزال تعاني من ضعف في تقديم بعض الخدمات المصرفية الالكترونية بشكل مستمر نتيجة عدم مواكبتها التطورات التكنولوجية العالمية المتسارعة في القطاع المصرفي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectتكنولوجيا الإعلام والاتصالen_US
dc.subjectجودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.subjectالخدمات المصرفية الالكترونيةen_US
dc.subjectأنظمة الدفع الالكترونيةen_US
dc.titleأثر تكنولوجيا المعلومات على جودة الخدمات المصرفية -دراسة مقارنة مصر، الإمارات العربية المتحدة، الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2017.53.pdf2,38 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.