Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7456
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorجيدي, نوال-
dc.contributor.authorخروبي, زهيرة-
dc.date.accessioned2023-01-09T14:03:02Z-
dc.date.available2023-01-09T14:03:02Z-
dc.date.issued2018-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7456-
dc.descriptionThe current study points to become aware of the link between self-efficacy in a research project structure and its involvement to the stress among middle school fourth grade learners. we took on board the descriptive method based on the correlation rapport. This study was spread over a sample of 200 informants middle school girls and boys in 2017-2018. And The sample was randomly selected . we took on two surveys, the first is on the self-efficacy in a research project structure, which was outfitted by the learners with three axes: perseverance, effort, initiative. The second is on stress also outfitted by the learners with four axes: school, emotional, family, social. Honesty and persistence were checked out through the spss program. The following results were obtained: General Hypothesis: - There is a correlation rapport between self-efficacy in a research project structure and its involvement to the stress Partial Hypotheses: 1 - The self-efficacy in a research project structure is at a high level among middle school fourth grade learners 2 – Stress is elevated among middle school fourth grade learners 3 - There is a correlation rapport between the initiative and stress among middle school fourth grade learners. 4- There is a significant correlation between effort and stress among middle school fourth grade learners 5 - There is a correlation relationship between perseverance and stress among middle school fourth grade learnersen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية للكشف عن العلاقة بين الفعالية الذاتية في بناء مشروع دراسي و علاقتها بالضغط النفسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط ،واعتمدت الطالبتان على المنهج الوصفي القائم على العلاقة الارتباطية تم تطبيق هذه الدراسة على عينة مقدرة ب 200 تلميذ وتلميذة خلال سنة 2017-2018 وتم انتقاء العينة بطريقة عشوائية حيث اعتمدت الطالبتان على استبيانين، الأول خاص بالفاعلية الذاتية في بناء مشروع دراسي وهو من إعدادهما بمحاوره الثلاث :المثابرة، المجهود، المبادرة. اما الثاني فهو خاص بالضغط النفسي من إعدادهما أيضا بمحاوره الأربعة: المدرسية، الانفعالية، الأسرية، الاجتماعية. وتم معالجة الأداة والتحقق من الصدق والثبات عن طريق برنامج spss . وبعد إجراء الدراسة تم التوصل إلى النتائج التالية : الفرضية العامة: - توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين الفعالية الذاتية في بناء مشروع دراسي والضغط النفسي. الفرضيات الجزئية: 1 مستوى الفعالية الذاتية في بناء مشروع دراسي مرتفع لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط. 2 مستوى الضغط النفسي مرتفع لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط. 3 توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين بعد المبادرة والضغط النفسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط. 4 توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين بعد المجهود والضغط النفسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط. 5 توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين بعد المثابرة والضغط النفسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالفاعلية الذاتيةen_US
dc.subjectالمشروع الدراسيen_US
dc.subjectالضغط النفسيen_US
dc.titleالفاعلية الذاتية في بناء مشروع دراسي وعلاقتها بالضغط النفسي لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط- دراسة ميدانية ببعض متوسطات الولاية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2018.12.pdf1,89 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.