Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7389
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorدهيس, سميرة-
dc.contributor.authorبوعلام, مغنية-
dc.date.accessioned2023-01-08T08:06:29Z-
dc.date.available2023-01-08T08:06:29Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7389-
dc.descriptionThis study aims to reveal the extent of the use of social media and its role in supporting distance learning at the University of Tiaret .In this study, we focused on Facebook as a model in the distance learning process and the development of this process between students and teachers to communicate and exchange information between them, and to do their work (research, lectures, questions...) through this site. We relied on the questionnaire, interview and observation to collect information, and we followed the descriptive analytical approach, and we concluded this study with a set of results, the most important of which, are: Researchers, students and teachers use Facebook in distance learning .The majority of them have been helped by this diversity of sites and platforms positively in the educational process, as these sites have opened a wide field for them to exchange information, publish and do their work by relying on modern technology, unlike other educational platforms, such as Moodle, are full of problems that prevent them from being used successfully.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن مدى استخدام مواقع التواصل الاجتماعي ودورها في دعم التعليم عن بعد في جامعة تيارت، وقد ركزنا في هذه الدراسة على موقع الفيسبوك كنموذج في عملية التعليم عن بعد وتطوير هذه العملية بين الطلبة والأساتذة للتواصل وتبادل المعلومات فيما بينهم، وإتاحة أعمالهم (بحوث، محاضرات، أسئلة...) عبر هذا الموقع. واعتمدنا على أداة الاستبيان المقابلة والملاحظة لجمع المعلومات، واتبعنا المنهج الوصفي التحليلي، وختمنا دراستنا هذه بمجموعة من النتائج اهمها : معظم الباحثين طلبة وأساتذة يستخدمون موقع الفيسبوك في التعليم عن بعد، والأغلبية ساعدهم هذا التنوع في المواقع والمنصات بشكل إيجابي في العملية التعليمية، حيث عملت هذه المواقع على فتح مجال واسع أمامهم لتبادل المعلومات ونشر وإتاحة أعمالهم من خلال الاعتماد على التكنولوجيات الحديثة، عكس المنصات التعليمية الأخرى مثل موودل التي لا تخلو من بعض المشاكل التي تحول من استخدامها بنجاح.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالتعليم عن بعدen_US
dc.subjectالفيسبوكen_US
dc.subjectالباحثين الأكاديميينen_US
dc.titleدور مواقع التواصل الاجتماعي "الفيسبوك " في دعم التعليم عن بعد لدى الباحثين الأكاديميين دراسة ميدانية لعينة من أساتذة وطلبة علم المكتبات جامعة ابن خلدون تيارen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.AR.2021.33.pdf2,64 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.