Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7276
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن سعيد, فاطمة الزهراء-
dc.contributor.authorحلوز, أماني-
dc.date.accessioned2022-12-27T08:50:35Z-
dc.date.available2022-12-27T08:50:35Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7276-
dc.descriptionWe adopted in our memorandum entitled The Level of Identity Acquisition of Adolescents، we relied on an introduction and four chapters. In the first chapter، we touched on the identity، which is considered to be linked to time، which is what forms and develops the personality of the individual، and makes him distinguished over others. As for the second chapter، we touched on adolescence، which is approaching physical، mental، emotional، psychological and social maturity. As we go deeper for the title of the memorandum، we touched on the third chapter، which is the practical aspect، which included the curriculum، the community، the sample، and the exploratory study. As for the fourth chapter، it was a presentation and analysis of the results.en_US
dc.description.abstractإعتمدنا في مذكرتنا المعنونة ب مستوى إكتساب الهوية لدى المراهقين التوأم على مقدمة و أربعة فصول . تطرقنا في الفصل الأول على الهوية التي تعتبر أنها مرتبطة بالزمن وهي التي تكون وتنمي شخصية الفرد، وتجعله مميزاعلى غيره، أما الفصل الثاني تطرقنا إلى المراهقة التي هي الإقتراب من النضج الجسمي والعقلي والانفعالي والنفسي والاجتماعي . ونحن بصدد التعمق لعنوان المذكرة تطرقنا إلى الفصل الثالث هو الجانب التطبيقي الذي تضمن المنهج، المجتمع، العينة، الد راسة الاستطلاعية، أما الفصل الرابع فقد كان عرض وتحليل النتائج .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالهوية، المراهقةen_US
dc.titleمستوى إكتساب الهوية لدى المراهقين التوأمen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.163.pdf1,16 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.