Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7260
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | خليفي, إيمان | - |
dc.contributor.author | خالد, وسام | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-26T13:35:41Z | - |
dc.date.available | 2022-12-26T13:35:41Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7260 | - |
dc.description | The current study aimed to identify the nature of separation anxiety in kindergarten children. To achieve this goal, the clinical curriculum was used using the case study. The study group consisted of (4) kindergarten children, all of whom were (5 years) old. The following tools were relied upon: half-guided clinical interview and family drawing test (Louis Corman). The following conclusions were reached: - 3had cases of separation anxiety through some symptoms such as: fear, crying, screaming, nightmares, anxiety, nursing. Whereas we were not shown separation anxiety in one case. The results of the study are limited to cases of research. | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على طبيعة قلق الانفصال لدى أطفال الروضة. ولتحقيق هذه الهدف تم الاعتماد على المنهج العيادي مستخدمين بذلك دراسة الحالة، وتمثلت مجموعة الدراسة في 4 حالات) من أطفال الروضة يبلغون جميعهم ( 5 سنوات). وتم الاعتماد على الأدوات التالية:المقابلة الإكلينيكية ) النصف موجهة واختبار رسم العائلة (لويس كورمان). وتم التوصل إلى النتائج التالية: - ظهر لدى 3 حالات قلق الانفصال من خلال ظهور بعض الأعراض مثل: الخوف، البكاء، الصراخ، الكوابيس، القلق، التمارض. في حين لم يظهر لنا قلق الانفصال عند حالة واحدة. فنتائج الدراسة مقتصرة على حالات البحث. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون تيارت | en_US |
dc.subject | الطفولة ، الروضة،قلق الانفصال،القلق | en_US |
dc.title | (قلق الانفصال أطفال الروضة (دراسة عیادیة لأربع حالات | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.AR.2022.155.pdf | 1,78 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.