Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6963
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorشهيناز, عدة-
dc.contributor.authorفتيحة, عصفورة-
dc.date.accessioned2022-12-20T12:26:43Z-
dc.date.available2022-12-20T12:26:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6963-
dc.descriptionThis study aims to find out the relationship between marital compatibility and academic achievement. This study was carried out on a sample of fourth-year middle school students with a total of 75 students, of whom 47 are females and 28 males. It was relied upon in the collection of data and scholastic data, justifying the measure of marital compatibility of the parents as perceived by the children. The study proved a high level of honesty, reliability and the validity of the hypothesis, and the school results of the students were used. From the school, then processing the data using appropriate statistical methods. The study revealed the following results: There is a statistically significant correlation between marital adjustment and academic achievement.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد راسة الى معرفة العلاقة بين التوافق الزواجي والتحصيل الدراسي. تمت هذه الدراسة على عينة تلاميذ السنة الرابعة متوسط مجموعها 75 تلميذا منهم 47 اناثا و 28ذكورا وتم الاعتماد في جمع البيانات والمعطيات الدراسية على مقياس التوافق الزواجي للوالدين حيث أثبتت الدراسة مستوى عال من الصدق والثبات وصدق الفرضية، كما تم الاستعانة بالنتائج المدرسية للتلاميذ من المدرسة، ثم معالجة البيانات والمعطيات بالأساليب الاحصائية المناسبة. وكشفت الد راسة عن النتائج التالية: توجد علاقة ارتباطية دالة احصائيا بين التوافق الزواجي والتحصيل الد راسيen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالتوافق الزواجي ،التحصيل الدراسي.en_US
dc.titleالتوافق الزواجي وعلاقته بالتحصيل الدراسي. دراسة ميدانية لتلاميذ السنة الرابعة من التعليم المتوسط.en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.52.pdf2,83 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.