Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6774
Titre: الحوافز و تاثيرها على الاداء الوظيفي لدى العاملين المكتبيين : دراسة ميدانية بالمكتبة المركزية مجمع كارمان جامعة ابن خلدون - تيارت-
Auteur(s): بوخاتم, نور الهدى
بوعلي, قنونة
Mots-clés: الاداء الوظيفي
الحوافز
المكتبيين
المكتبات الجامعية
Date de publication: jui-2021
Editeur: جامعة ابن خلدون تيارت
Résumé: هدفت الدراسة الى معرفة حقيقة الحوافز المعمول بها في المكتبة المركزية بجامعة ابن خلدون بتيارت و اثره على الفرد و المؤسسة و تم تسليط الضوء على مؤشرات و محددات الاداء الوظيفي و العوامل المتحكمة فيه . التعرف على مستوى تاثير الحوافز المادية و المعنوية علىلا مستوى الاداء الوظيفي بالمكتبة محل الدراسة . الكشف عن اهمية و دور الحوافز المادية و المعنوية لمعرفة مستوى تاثيره على مستوى الاداء الوظيفي للمكتبيين و لفهم العلاقة بينهما تم استخدام المنهج الوصفي في الدراسة و تم معالجة البيانات لتخلص الدراسة على وجود علاقة بين نظام الحوافز و الاداء الوظيفي فكلما زادات الحوافز ، كلما احس العامل بالامن و الاستقرار و مضاعفة الجهد
Description: The study aimed to identify the reality of the incentive system in force in the central library of Karman Complex, Ibn Khaldun University - Tiaret - and its impact on the individual and the institution, and to shed light on the indicators and determinants of job performance and the factors controlling it. - Identifying the level of impact of material and moral incentives on the level of job performance in the library under study. - To reveal the role and importance of the system of material and moral incentives to know the level of its impact on the level of job performance, to understand the nature of the relationship between them in the library under study. Classifying them in statistical tables and processing them using the statistical packages program (21spss) in addition to descriptive analysis, where a set of results appeared that can be summarized as follows: There is a strong correlation between the material incentives and job performance among the central library workers, that is, the greater the material incentives that will lead to more control over the work and thus increase the level of performance, which results in the completion of work accurately and on time, and thus achieving the goals of the institution. studying. There is a strong correlation between moral incentives and job performance among central library workers, that is, the greater the moral motivation through which the worker feels belonging, stability and loyalty, and thus increases the level of performance, and from this moral incentives are considered a factor of great importance to achieving the objectives of the institution of a service nature.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6774
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.AR.2021.42.pdf10,69 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.