Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16804
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسوكحال, نريمان-
dc.contributor.authorصراردي, حفيظة-
dc.date.accessioned2025-11-12T13:59:00Z-
dc.date.available2025-11-12T13:59:00Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16804-
dc.descriptionThis study aimed to analyze the impact of digitalization in the Algerian banking sector on the quality of financial services, through a field study conducted on a sample of commercial banks in the Wilaya of Tiaret. The research adopted both descriptive and analytical approaches, relying on a questionnaire as the primary tool for data collection, with statistical analysis performed using SPSS software. The theoretical framework of the thesis discussed the concepts of digitalization, its stages of development, and its key technologies, in addition to the concept of financial service quality and methods of its measurement, before proceeding to explore the relationship between digitalization and service quality. In the practical part, three main hypotheses were tested: the effect of digitalization on the speed of services, their reliability, and customer satisfaction. The results revealed a positive and statistically significant impact of digitalization on the improvement of financial service quality, particularly in terms of service speed and customer satisfaction. The findings also indicated differences among the studied banks in terms of the level of digitalization adoption The study concluded with a set of recommendations aimed at strengthening the digital infrastructure of Algerian banks and achieving better integration between technological development and the human dimension in service deliveryen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى تحليل اثر الرقمنة في القطاع المصرفي الجزائري على جودة الخدمات المالية من خلال دراسة ميدانية شملت عينة من البنوك التجارية بولاية تيارت ، وقد تم استخدام المنهجان الوصفي والتحليلي مع الاعتماد على الاستبيان كأداة رئيسية لجمع البيانات، وتحليلها احصائيا باستخدام برنامج SPSS ، تناول الاطار النظري للمذكرة توضيح مفاهيم الرقمنة، مراحل تطورها واهم تقنياتها الى جانب مفهوم جودة الخدمات المالية وطرق قياسها.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالرقمنةen_US
dc.subjectالخدمات الماليةen_US
dc.subjectرضا العملاءen_US
dc.subjectالكفاءة المصرفيةen_US
dc.titleأثر الرقمنة في القطاع المصرفي على تحسين جودة الخدمات الماليةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMP.2025.17.pdf3,95 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.