Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16492
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزرق الراس, دليلة-
dc.contributor.authorعلي, خالدية-
dc.date.accessioned2025-09-29T13:11:13Z-
dc.date.available2025-09-29T13:11:13Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16492-
dc.descriptionThe study of syllabic reading and its role in the teaching of the Arabic language aims to highlight its importance from an applied perspective in the first stage of primary education. It focuses on the general components of syllabic reading, with particular emphasis on phonological awareness and grapho-phonemic correspondence in the applied aspect, due to their effectiveness in developing and improving reading skills among learners. This is achieved through learning syllables and manipulating phonological awareness skills both orally and in written form, which facilitates the decoding and comprehension of words. As a result, learners enrich their linguistic repertoire and gain fluency in reading, gradually leading them toward reading comprehension. In this way, the skill of reading is strengthened alongside other language skills, contributing to the success of the teaching-learning process and enabling learners to express themselves fluently in our beautiful Arabic language.en_US
dc.description.abstractتهدف "دراسة القراءة المقطعية ومكانتها في تعليمية اللغة العربية" إلى بيان أهميتها من الجانب التطبيقي في " الطور الأول من مرحلة التعليم الإبتدائي", وذلك بما يتعلق بمكونات القراءة المقطعية عامة وركزنا على الوعي الصوتي والتطابق الصوتي الخطي و بخاصة في الجانب التطبيقي لفاعليتهما في تطوير القراءة وتحسينها لدى المتعلمين, من خلال تعلم المقاطع الصوتية وكيفية التلاعب بمهارات الوعي الصوتي على الصعيدين الشفوي والخطي, مما يسهل على المتعلمين فك رموز الكلمات وفهمها, وهكذا يثري المتعلمون رصيدهم اللغوي, ويكتسبون الطلاقة أثناء القراءة للوصول به إلى الفهم القرائي بالتدريج. وهكذا يعزز مهارة القراءة إلى جانب المهارات اللغوية الأخرى, مما يؤدي إلى نجاح العملية التعليمية وتمكين المتعلمين من التعبير بفصاحة بلغتنا العربية الجميلة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالقراءة المقطعيةen_US
dc.subjectالوعي الصوتيen_US
dc.subjectالرصيد اللغويen_US
dc.subjectالفهم القرائيen_US
dc.titleالقراءة المقطعية ومكانتها في تعليمية اللّغة العربية الطورالأول من مرحلة التعليم الإبتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2025.39.pdf2,15 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.