Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16462
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorلهزيل, احمد-
dc.date.accessioned2025-09-24T13:38:18Z-
dc.date.available2025-09-24T13:38:18Z-
dc.date.issued2025-07-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16462-
dc.descriptionThis study aims to highlight digital book marketing and the role of intermediaries in developing the cultural industry. It also identifies the main challenges faced by book stakeholders, including readers, authors, and publishers. Within the framework of start-up initiatives and in line with Decision No. 008 amending Decision 75-12, we proposed a practical model for a digital platform that brings together all book stakeholders and facilitates communication through the services it offers. In conclusion, the study recommends that publishers and authors shift from traditional methods to digital practices by making use of such platforms to better reach readers. It also stresses the importance of supporting these initiatives to promote books and strengthen the cultural industry in Algeriaen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على التسويق الرقمي للكتب وعلى دور الوسطاء في تطوير الصناعة الثقافية، وكذا تشخيص أهم الإشكالات التي يعاني منها متعاملو الكتاب سواء كانوا قراء أو مؤلفين أو ناشرين. ولأن دراستنا هذه تندرج ضمن مبادرة المؤسسات الناشئة وفقا للقرار رقم 008 المعدل والمتمم للقرار75-12 باسم مؤسسة اقتصادية اقترحنا نموذجا عمليا لمنصة الكترونية تجمع كل متعاملي الكتاب وتُسهل عملية التواصل فيما بينهم من خلال الخدمات التي تقدمها. وقد أوصت الدراسة في الأخير بدعوة الناشرين والمؤلفين للتحول من التعامل التقليدي إلى التعامل الرقمي باستغلال هذه المنصات وغيرها، وهذا للتقرب أكثر من القارئ. كما أوصت أيضا بضرورة تشجيع مثل هذه المبادرات لتطوير الكتاب والصناعة الثقافية بالجزائر.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectمتعاملو الكتابen_US
dc.subjectالمنصات الرقميةen_US
dc.subjectالكتابen_US
dc.subjectالتسويق الرقمي للكتابen_US
dc.titleالخدمات الرقمية للوسطاء في تسويق خدمات الكتبen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.2025.19.pdf3,31 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.