Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16456
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلقاسم, نريمان-
dc.contributor.authorبغدادي, داودية-
dc.date.accessioned2025-09-24T08:24:37Z-
dc.date.available2025-09-24T08:24:37Z-
dc.date.issued2025-06-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16456-
dc.descriptionThe objective of this study was to examine the role of electronic media campaigns in fostering environmental awareness. The research focused on a case study of followers of the Facebook page "Green Algeria," and was guided by the central research question: To what extent does the "Green Algeria" Facebook page contribute to promoting environmental awareness among its followers? To achieve the research objectives and gain comprehensive insights, the study adopted a descriptive-analytical approach, utilizing the online questionnaire as the primary data collection tool. A total of 155 respondents participated in the electronic survey. The findings indicate that electronic media campaigns play a vital role in the current digital communication era due to their capacity to reach a broader audience and raise awareness. The effective and consistent use of the Facebook platform by "Green Algeria" has proven instrumental in sensitizing and educating followers on environmental issues. Moreover, such campaigns contribute to cultivating positive environmental behavior and promoting a culture of sustainability through strategic digital engagement.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى معرفة دور الحملات الإعلامية الالكترونية في تنمية الوعي البيئي، حيث قمنا بدراسة ميدانية على عينة من متابعي صفحة الجزائر الخضراء، انطلقت من الإشكالية التالية: ما مدى مساهمةالصفحة الفايسبوكية الجزائر الخضراء في نشر الوعي البيئي وسط متابعيها، و للالمام بالدراسة و تحقيقأهدافها اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي و استخدمنا الاستبيان كاداة أساسية للحصول على المعلوماتمن العينة المبحوثة، حيث قمنا بنشر الاستمارة الكترونيا على عينة عددها 155 مبحوث، ولقد توصلتالدراسة الى مجموعة من النتائج تخص مختلف محاورها، حيث ان الحملات الإعلامية الالكترونية لهادورا حيويا في عصرنا الحالي من خلال قدرتها على الوصول الى جمهور أوسع قصد توعية و تحسيسمتابعي صفحة الجزائر الخضراء، و يأتي ذلك من خلال استخدام صفحة الفايسبوك بشكل فعال ومنتظم،كما تساهم الحملات الإعلامية الالكترونية في نشر الوعي البيئي و تعزيز السلوك الإيجابي نحو البيئةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالحملات الإعلاميةen_US
dc.subjectالحملات الإعلامية الالكترونيةen_US
dc.subjectالوعي البيئيen_US
dc.titleدور الحملات الإعلامية الإلكترونية في تنمية الوعي البيئيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.36.pdf1,44 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.