Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16450
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorابن الحاج, عابدية-
dc.contributor.authorمزياني, نصيرة-
dc.date.accessioned2025-09-23T14:07:00Z-
dc.date.available2025-09-23T14:07:00Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16450-
dc.descriptionIn our research, we discussed the meaning of: "Memorization between pedagogical guidance and textbook sufficiency" as an issue of memorization, and we tried through theoretical aspects and application to show the importance of memorization as a mental process that relies on studied methods and is often achieved with the help of the teacher within the framework of pedagogical follow-up. In contrast, we stand on a group that relies only on the textbook without the teacher's goal of establishing memorization.en_US
dc.description.abstractتناولنا في بحثنا هذا المعنون ب: "الحفظ بين التأطير البيداغوجي والإكتفاء بالكتاب" مسألة الحفظ, وقد حاولنا من خلال جوانب نظرية, وتطبيقية أن نبين أهمية الحفظ بإعتباره عملية ذهنية تقوم على طرائق وأساليب مدروسة يتم تحقيقها غالبا بمساعدة المعلم ضمن إطار المتابعة البيداغوجية. في مقابل ذلك نقف على فئة تعتمد على الكتاب فقط دون المعلم بهدف الوصول إلى تثبيت المحفوظ.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتأطير البيداغوجيen_US
dc.subjectالكتابen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالحفظen_US
dc.title-الحفظ بين التأطير البيداغوجي والإكتفاء بالكتاب - التربية الإسلامية أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2025.20.pdf1,1 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.