Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16450
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | ابن الحاج, عابدية | - |
dc.contributor.author | مزياني, نصيرة | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-23T14:07:00Z | - |
dc.date.available | 2025-09-23T14:07:00Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16450 | - |
dc.description | In our research, we discussed the meaning of: "Memorization between pedagogical guidance and textbook sufficiency" as an issue of memorization, and we tried through theoretical aspects and application to show the importance of memorization as a mental process that relies on studied methods and is often achieved with the help of the teacher within the framework of pedagogical follow-up. In contrast, we stand on a group that relies only on the textbook without the teacher's goal of establishing memorization. | en_US |
dc.description.abstract | تناولنا في بحثنا هذا المعنون ب: "الحفظ بين التأطير البيداغوجي والإكتفاء بالكتاب" مسألة الحفظ, وقد حاولنا من خلال جوانب نظرية, وتطبيقية أن نبين أهمية الحفظ بإعتباره عملية ذهنية تقوم على طرائق وأساليب مدروسة يتم تحقيقها غالبا بمساعدة المعلم ضمن إطار المتابعة البيداغوجية. في مقابل ذلك نقف على فئة تعتمد على الكتاب فقط دون المعلم بهدف الوصول إلى تثبيت المحفوظ. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون | en_US |
dc.subject | التأطير البيداغوجي | en_US |
dc.subject | الكتاب | en_US |
dc.subject | المعلم | en_US |
dc.subject | الحفظ | en_US |
dc.title | -الحفظ بين التأطير البيداغوجي والإكتفاء بالكتاب - التربية الإسلامية أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.20.pdf | 1,1 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.