Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16445
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعيشاوي, عبد الكريم-
dc.date.accessioned2025-09-23T13:14:44Z-
dc.date.available2025-09-23T13:14:44Z-
dc.date.issued2025-06-19-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16445-
dc.descriptionThe study aimed to understand the impact of public relations management within healthcare institutions on improving public service. The research problem revolves around the role of public relations management within healthcare institutions in enhancing public service. This study falls within the category of in-depth research, focusing on a case study that concentrated on the utilization of interviews with 6 researchers working within the public health department in Tiaret. Data was collected and analyzed to reach the study's results, which showed a deep understanding among participants of the role of public relations management in healthcare institutions as a driver for continuous improvement and innovation. This contributes to improving healthcare services and raising levels of satisfaction among patients, which in turn works towards enhancing public service, building strong relationships starting from patients to employees, fostering a positive reputation for the institution, increasing public awareness of the services it provides. Therefore, the results confirmed the study's hypotheses and emphasized the importance of the quality of public relations management within the healthcare institutionen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة تأثير إدارة العلاقات العامة داخل المؤسسات الصحية ودورها في تحسين الخدمةالعمومية، ومن هنا تكمن إشكالية هذه الدراسة: ما دور إدارة العلاقات العامة داخل المؤسسات الصحية في تحسين الخدمة العمومية؟.إذ تدخل هذه الدراسة ضمن الدراسات المعمقة المتمثلة في منهج دراسة حالة، تم التركيز على استخدام أداة المقابلة مع 06 مبحوث يشتغلون داخل المؤسسة العمومية للصحة الجوارية (المديرية) بولاية تيارت، تم جمع البيانات وتحليلها لنصل إلى نتائج الدراسة والتي أظهرت تفهمًا عميقًا من المشاركين لدور إدارة العلاقات العامة في المؤسسات الصحية والتي تكون عاملا محفزا للتحسين المستمر والتجديد، مما يسهم في تحسين الخدمات الصحية ورفع مستوى الرضا لدى المرضى، والتي بدورها تعمل على تحسين الخدمة العمومية وبالتالي بناء علاقات قوية، بدءا من المرضى وحتى الموظفين، وعلى سمعة إيجابية للمؤسسة وزيادة الوعي العام بالخدمات التي توفرها، وبهذا فالنتائج أشارت إلى تأكيد وتحقق فرضيات الدراسة وعلى أهمية جودة إدارة العلاقات العامة داخل المؤسسة الصحيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectإدارة العلاقات العامةen_US
dc.subjectالمؤسسة الصحيةen_US
dc.subjectالخدمة العموميةen_US
dc.titleادارة العلاقات العامة في المؤسسات الصحية ودورها في تحسين الخدمة العموميةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.28.pdf1,71 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.