Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16440
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعبازي, سماح-
dc.contributor.authorسعدي, رانية-
dc.contributor.authorرقيق, خولة-
dc.date.accessioned2025-09-23T09:36:39Z-
dc.date.available2025-09-23T09:36:39Z-
dc.date.issued2025-06-04-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16440-
dc.descriptionThis study aimed to explore the role of digital public relations in managing the electronic reputation of Algerian institutions. We selected Algérie Télécom in the Tiaret Province as a case study to examine how digital public relations are applied to manage the institution’s reputation in the digital space. To achieve the study’s objectives, we adopted the descriptive and analytical method, as it suits the nature of our subject. A questionnaire was distributed to 100 customers of Algérie Télécom in Tiaret to assess their satisfaction with the company's digital performance and their interaction with its electronic platforms, such as the official website, social media pages, etc. The study yielded several key findings, the most notable being: Digital public relations play a significant role in enhancing an institution’s electronic reputation, especially when strategically implemented based on real-time interaction and credibility. Additionally, there is a relative awareness among the institution's clients of the existence of these digital platforms. However, the company’s digital presence still requires improvement, particularly in terms of responsiveness, engagement, and the delivery of professional and up-to-date contenten_US
dc.description.abstractحاولنا من خلال هذه الدراسة معرفة دور العلاقات العامة الرقمية في إدارة السمعة الالكترونية للمؤسسة الجزائرية، وقد اخترنا مؤسسة اتصالات الجزائر لولاية تيارت كعينة لإجراء دراستنا. من خلال معرفة طريقة تطبيق العلاقات العامة الرقمية لإدارة سمعة المؤسسة في الفضاء الالكتروني. ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي باعتباره ملائم لطبيعة موضوعنا، وذلك بتوزيع استمارة الاستبيان على 100 مفردة لزبائن مؤسسة اتصالات الجزائر لولاية تيارت، لقياس مدى رضاهم عن الأداء الرقمي للمؤسسة وتفاعلهم مع قنواتها الالكترونية مثل: الموقع الرسمي، صفحات التواصل الاجتماعي.... حيث توصلنا إلى عدد من النتائج أهمها: للعلاقات العامة الرقمية دور ملحوظ في تحسين السمعة الالكترونية عندما يتم تفعيلها بطريقة استراتيجية مبنية على التفاعل الفوري والمصداقية، بالإضافة إلى الوعي النسبي لدى زبائن المؤسسة بوجود منصات رقمية. رغم هذا بقي الحضور الرقمي للمؤسسة ما يزال بحاجة إلى التطوير من حيث التفاعل، سرعة الردود، تقديم محتوى احترافي ومحدثen_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالعلاقات العامةen_US
dc.subjectالعلاقات العامة الرقميةen_US
dc.subjectالسمعة الالكترونيةen_US
dc.titleدور العلاقات العامة الرقمية في إدارة السمعة الإلكترونية للمؤسسة الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.24.pdf3,22 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.