Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16440
Titre: دور العلاقات العامة الرقمية في إدارة السمعة الإلكترونية للمؤسسة الجزائرية
Auteur(s): عبازي, سماح
سعدي, رانية
رقيق, خولة
Mots-clés: العلاقات العامة
العلاقات العامة الرقمية
السمعة الالكترونية
Date de publication: 4-jui-2025
Résumé: حاولنا من خلال هذه الدراسة معرفة دور العلاقات العامة الرقمية في إدارة السمعة الالكترونية للمؤسسة الجزائرية، وقد اخترنا مؤسسة اتصالات الجزائر لولاية تيارت كعينة لإجراء دراستنا. من خلال معرفة طريقة تطبيق العلاقات العامة الرقمية لإدارة سمعة المؤسسة في الفضاء الالكتروني. ولتحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي باعتباره ملائم لطبيعة موضوعنا، وذلك بتوزيع استمارة الاستبيان على 100 مفردة لزبائن مؤسسة اتصالات الجزائر لولاية تيارت، لقياس مدى رضاهم عن الأداء الرقمي للمؤسسة وتفاعلهم مع قنواتها الالكترونية مثل: الموقع الرسمي، صفحات التواصل الاجتماعي.... حيث توصلنا إلى عدد من النتائج أهمها: للعلاقات العامة الرقمية دور ملحوظ في تحسين السمعة الالكترونية عندما يتم تفعيلها بطريقة استراتيجية مبنية على التفاعل الفوري والمصداقية، بالإضافة إلى الوعي النسبي لدى زبائن المؤسسة بوجود منصات رقمية. رغم هذا بقي الحضور الرقمي للمؤسسة ما يزال بحاجة إلى التطوير من حيث التفاعل، سرعة الردود، تقديم محتوى احترافي ومحدث
Description: This study aimed to explore the role of digital public relations in managing the electronic reputation of Algerian institutions. We selected Algérie Télécom in the Tiaret Province as a case study to examine how digital public relations are applied to manage the institution’s reputation in the digital space. To achieve the study’s objectives, we adopted the descriptive and analytical method, as it suits the nature of our subject. A questionnaire was distributed to 100 customers of Algérie Télécom in Tiaret to assess their satisfaction with the company's digital performance and their interaction with its electronic platforms, such as the official website, social media pages, etc. The study yielded several key findings, the most notable being: Digital public relations play a significant role in enhancing an institution’s electronic reputation, especially when strategically implemented based on real-time interaction and credibility. Additionally, there is a relative awareness among the institution's clients of the existence of these digital platforms. However, the company’s digital presence still requires improvement, particularly in terms of responsiveness, engagement, and the delivery of professional and up-to-date content
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16440
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.24.pdf3,22 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.