Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16438
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorنوار, شيماء-
dc.contributor.authorنقروش, هجيرة-
dc.date.accessioned2025-09-23T09:19:48Z-
dc.date.available2025-09-23T09:19:48Z-
dc.date.issued2025-07-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16438-
dc.descriptionThe study aimed to investigate the role of television advertisements in motivating university students to establish startup enterprises, within the framework of Ministerial Decision 1275. The problem statement of this study revolves around the impact of television advertisements on stimulating university students to create startup businesses. This study falls under comprehensive research studies utilizing a survey methodology, focusing on conducting interviews with 30 randomly selected purposive samples in Tiaret province at the business incubator. Data was collected and analyzed to reach the study's results, which revealed a profound understanding among participants of the role of television advertisements in motivating university students to establish startup enterprises. These advertisements contributed to motivating students by providing information about resources, support, creating a favorable climate, and painting an ideal picture of startup businesses. The study findings confirmed the study's hypotheses and underscored the importance of advertisements in inspiring university students to create startup enterprisesen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى دور الإعلانات التلفزيونية في تحفيز الطلبة الجامعيين على إنشاء مؤسسة ناشئة، ضمن القرار الوزاري 1275 ، ومنه تندرج إشكالية هذه الدراسة حول ما هو دور الإعلانات التلفزيونية في تحفيز طلبة الجامعيين على إنشاء مؤسسات الناشئة؟ اذ تدخل هذه الدراسة ضمن الدراسات المعمقة المتمثلة في منهج المسحي بحيث تم التركيز على اداة المقابلة مع 30 عينة قصدية عشوائية في ولاية تيارت في حاضنة الاعمال تم جمع البيانات وتحليلها لنصل الى نتائج الدراسة التي اظهرت تفهما عميقا من المشاركين بدور دور الإعلانات التلفزيونية في تحفيز طلبة الجامعيين على إنشاء مؤسسات الناشئة حيث ساهمت في تحفيزهم من خلال تقديم معلومات عن الموارد والدعم المناخ ورسم صورة مثالية للمؤسسات الناشئة وبهذه النتائج الدراسات اشارت الى تأكيد وتحقق الفرضيات الدراسة واهمية الاعلانات في تحفيز الطلبة الجامعين على خلق مؤسسة ناشئةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectدور الاعلانات التلفزيونيةen_US
dc.subjectتحفيز الطلبة الجامعيينen_US
dc.subjectمؤسسة ناشئةen_US
dc.titleدور الاعلانات التلفزيونية في تحفيز الطلبة الجامعيين على انشاء مؤسسة ناشئةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.22.pdf3,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.