Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16366
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحنجار, خولة-
dc.date.accessioned2025-09-16T09:40:48Z-
dc.date.available2025-09-16T09:40:48Z-
dc.date.issued2025-07-25-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16366-
dc.descriptionThis study aimed to implement a therapeutic protocol to enhance oral comprehension in kindergarten children aged between 4 and 4.5 years. A quasi-experimental design with a single group was employed to obtain the results. The study sample consisted of 20 kindergarten children (both boys and girls) whose ages ranged from 4 to 4.5 years. To collect data, the O52 test was used, which is designed to assess children’s oral comprehension strategies. The results of the study revealed statistically significant differences in the level of oral comprehension before and after the implementation of the therapeutic protocol, at a significance level of 0.01en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تطبیق بروتوكول علاجي لتنمیة الفهم الشفهي لدى أطفال الروضة ( 4 سنوات – 4 سنوات ونصف)، وقد تم استخدام المنهج شبه التجریبي ذو المجموعة الواحدة للوصول لنتائج، تكونت مجموعة الدراسة من 20 عینة من أطفال الروضة (إناث وذكور) تراوحت أعمارهم بین 4 سنوات و 4 سنوات ونصف ولجمع المعلومات تم استخدام اختبار 052 والذي ویهدف هذا الاختبار إلى قیاس استراتجیات الفهم الشفهي الأطفال أسفرت نتائج الدراسة عن وجود فروق دالة إحصائیًا في مستوى الفهم الشفهي قبل وبعد تطبیق البروتوكول العلاجي، وذلك عند مستوى دلالة 0.01en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالفهم الشفهيen_US
dc.subjectاللغةen_US
dc.subjectالروضةen_US
dc.titleاقتراح بروتوكول علاجي لتنمية الفهم الشفهي المعجمي عند أطفال ما قبل التمدرسen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2025.25.pdf3,31 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.