Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16218
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorتاج, فاطمة-
dc.date.accessioned2025-07-01T14:10:14Z-
dc.date.available2025-07-01T14:10:14Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16218-
dc.descriptionDeep reading and research into books and texts for the purpose of learning, inferring, or even entertainment are important factors in developing and enhancing mental abilities, expanding knowledge, and improving students' reading and writing skills. This is achieved through teacher assistance in enhancing students' abilities and exploiting their potential, particularly their visual memory, it is the ability to recall information learned visually. There is a significant relationship between visual perception and mental storage of information. The ability to retrieve stored images and information helps learners improve their level and advance and develop their cognitive attainmenten_US
dc.description.abstractتعتبر القراءة المتعمقة و البحث في الكتب والنصوص لغرض التعلم أو الإستنتاج أو حتى الترفيه, من العوامل المهمة في تطوير وتنمية القدرات الذهنية, وتوسيع المعرفة, وكذا تحسين مستوى القراءة والكتابة بالنسبة للتلاميذ, وذلك بمساعدة المعلم للتلميذ في تحسين قدراته واستغلال إمكانياته خاصة إستغلال الذاكرة البصرية, وهي القدرة على تذكر المعلومات التي تم إستيعابها عن طريق البصر, فهناك علاقة مهمة بين الإدراك البصري والتخزين العقلي للمعلومات, والقدرة على إسترجاع المشاهد المخزنة والمعلومات, كل ذلك يساعد المتعلم على تحسين مستواه والتقدم والتطور في تحصيله المعرفي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالمطالعةen_US
dc.subjectالذاكرة البصريةen_US
dc.subjectالقدرات الذهنيةen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.titleدور المطالعة في تنشيط الذاكرة البصرية - اللغة العربية-en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2025.06.pdf4,26 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.