Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16184
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorريمس, حليمة-
dc.contributor.authorزروقي, كريمة-
dc.date.accessioned2025-06-30T13:19:15Z-
dc.date.available2025-06-30T13:19:15Z-
dc.date.issued2025-06-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16184-
dc.descriptionThe current study aimed to examine the preparatory education program across public schools and private institutions. This was done by analyzing the curriculum prescribed by the Ministry of National Education, using a comparative approach. We employed questionnaires and document analysis as tools for data collection. The study led to accurate findings, the most notable of which is the absence of significant differences in the content of educational programs between the public and private sectors, although some formal differences were observed regarding scheduling and the variety of activities between the two types of institutions.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية إلى قراءة في برنامج التعليم التحضيري بين المدرسة والمؤسسات الخاصة، وذلك من خلال التعرف على البرنامج المقرر من طرف وزارة التربية الوطنية، معتمدين على المنهج المقارن، واستخدمنا الاستبيان والوثائق كأداة لجمع البيانات والمعلومات، وقد تمكنا من الوصول إلى نتائج دقيقة أبرزها غياب الفروق بين مضمون البرامج التعليمية في القطاعين العام والخاص، مع تسجيل اختلافات شكلية تتعلق بالتوقيت الزمني وتنوع الأنشطة بين المؤسستينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectبرنامج التعليم التحضيريen_US
dc.subjectالمؤسسات الخاصةen_US
dc.subjectالابداعen_US
dc.subjectالفروقات الفرديةen_US
dc.titleقراءة في برنامج التعليم التحضيري بين المدرسة العمومية و المؤسسات الخاصةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2025.60.pdf3,55 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.