Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15784
Titre: التنظيم القانوني للإشهار الالكتروني
Auteur(s): مامون, خديجة
قروج, خيرة
Mots-clés: الإشهار الإلكتروني
حماية المستهلك
الإشهار المضلل
المسؤولية الجزائية
Date de publication: jui-2024
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: يتناول التنظيم القانوني للإشهار الإلكتروني القواعد والمبادئ التي تهدف الى تنظيم الإعلانات عبر الانترنت وضمان حقوق المستهلكين والشركات على حد سواء، يهدف هذا التنظيم الى حماية المستهلكين من الاعلانات المضللة والاحتيالية ، وكذلك حماية حقوق الملكية الفكرية للشركات.
Description: The legal regulation of electronic advertising addresses the rules and principles aimed at organizing online advertisements and ensuring the rights of both consumers and companies. This regulation aims to protect consumers from misleading and fraudulent advertisements and safeguard the intellectual property rights of companies. The legal framework includes various aspects such as privacy, transparency, and adherence to ethical standards. Additionally, advertisements on social media and digital advertising platforms are regulated by specific laws requiring companies to provide accurate and clear information and avoid exploiting legal loopholes to the detriment of consumers
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15784
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.DRO.2024.51.pdf16,44 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.