Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد الفتاح, رياد-
dc.date.accessioned2024-10-23T09:03:24Z-
dc.date.available2024-10-23T09:03:24Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15288-
dc.descriptionThis study attempted to uncover techniques for supporting mental health among children with diabetes. These techniques were represented in this study through family psychological support and counseling as important techniques for children with diabetes because they have a major role in improving psychosocial adjustment and social relationships, as well as Increasing self-confidence, using the clinical approach, on one case, represented by an eight-year-old girl. The clinical interview and the children’s mental health scale were relied upon. A program for counseling and family psychological support specific to the case was proposeden_US
dc.description.abstractحاولت هذه الدراسة الى الكشف عن فنیات دعم الصحة النفسیة لدى الاطفال المصابین بداء السكري، وقد تمثلت هذه الفنیات في هذه الدراسة من خلال الدعم النفسي الاسري والنصح كتقنیات هامة للأطفال المصابین بداء السكري لان لهما دور كبیر في تحسین التوافق النفسي الاجتماعي و العلاقات الاجتماعیة ، و كذا زیادة الثقة بالنفس ، باستخدام المنهج العیادي على حالة واحدة متمثلة في بنت عمرها ثمان سنوات ، وتم الاعتماد على المقابلة العیادیة و مقیاس .الصحة النفسیة للأطفال وقد تم اقتراح برنامج للنصح و الدعم النفسي الأسري خاص بالحالةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالصحة النفسيةen_US
dc.subjectداء السكريen_US
dc.titleدعم الصحة النفسية لدى الأطفال المصابين بداء السكري- دراسة عيادية لحالة بمستشفى عبد القادر بونعامة بلدية برج بونعامة ولاية تيسمسيلتen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.62.pdf2,64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.