Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15207
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorنعيمي, فاطمة-
dc.contributor.authorداودي, فاطمة-
dc.date.accessioned2024-10-21T09:52:41Z-
dc.date.available2024-10-21T09:52:41Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15207-
dc.descriptionThis study revolves around the subject of the journeys undertaken by Muhammad Al-Saffar of Morocco and Ahmed Ould Qadi of Al-Jazairi in France in the early 19th century AD, which played a major role in the revelation aspects of French and Parisian life in particular, identify the reality of the progress occurring there and become aware of the deterioration in the standard of living discovered in light of the numerous differences between the two countries, which has led to these travelers to ask a number of vital questions which resulted in awareness. of the need to call for the re-modernization of contemporary Arab culture.en_US
dc.description.abstractتتمحور هذه الدراسة حول موضوع الرٌحلات التي قام بها محمد الصفار المغربي واحمد ولد قادي الجزائري إلى فرنسا بداية من القرن التاسع عشر ميلادي، والتي كان لها دور رئيسي في إماطة اللًٌثام عن جوانب الحياة الفرنسية والباريسية على وجه الخصوص كذلك من خلال الوقوف على حقيقة التقدم الحاصل فيها وادراك الواقع المعيشي المتدهور الذي تم اكتشافه على ضوء مجموعة الاختلافات التي كانت بين البلدين، وهو الأمر الذي جعل هؤلاء الرحالة يطرحون جملة من الأسئلة الحيوية التي ترتب عنها الوعي بضرورة الدعوة إلى إعادة تحديث الثقافة العربية المعاصرة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالرحلاتen_US
dc.subjectالقرن التاسع عشر ميلاديen_US
dc.subjectالحياة الفرنسيةen_US
dc.subjectمحمد الصفارen_US
dc.titleفرنسا في القرن 19 في عيون الرحالة المغاربةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.HIS.2024.36.pdf4,27 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.