Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15107
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | عدة, سهام | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T08:42:55Z | - |
dc.date.available | 2024-10-17T08:42:55Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15107 | - |
dc.description | The aim of the study on the subject of training librarians is to determine the reality of training in the central library at Ibn Khaldun University in light of the digital environment, by identifying the human resources present in it and knowing the most important interests available in the library, as the questionnaire tool was the most appropriate to interrogate the selected sample to find out The most important points in the training process and knowing its role and importance in developing office work without forgetting the most important difficulties and obstacles that prevent this. | en_US |
dc.description.abstract | إن الهدف من الدراسة موضوع تكوين المكتبيين هو الوقوف على واقع التكوين في المكتبة المركزية في جامعة ابن خلدون في ظل البيئة الرقمية، وذلك من خلال التعرف على الموارد البشرية المتواجدة بها ومعرفة أهم المصالح المتوفرة بالمكتبة، حيث كانت أداة الاستبيان هي الأنسب لاستجواب العينة المحددة للوقوف على أهم النقاط في عملية التكوين ومعرفة دوره وأهميته في تنمية العمل المكتبي دون أن ننسى أهم الصعوبات والعراقيل التي تحول دون ذلك. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | التكوين المكتبي | en_US |
dc.subject | المكتبات الجامعية | en_US |
dc.subject | تكنولوجيا المعلومات والاتصال | en_US |
dc.title | التكوين المهني للمكتبيين في ظل البيئة الرقمية للمكتبات الجامعية بين الضرورات والمعوقات | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.BIB.2024.11.pdf | 5,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.