Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15095
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | حموم, سامية | - |
dc.contributor.author | أمال, مونيس | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T14:05:16Z | - |
dc.date.available | 2024-10-16T14:05:16Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15095 | - |
dc.description | the aim of the study was to try to reveal the role of reading in the development of creative thinking in children by studying the differences between students who are constantly reading and non-persistent students. To achieve the objectives of the study, we followed the descriptive method where the creative thinking scale of Torrance Verbal Image "A" consisting of six tests distributed in three dimensions "Flexibility, Flexibility, Originality" was applied to 90 students and a student by the political innovator Abdul Qadir Poley Tyaart, where we selected the sample in a deliberate way and then processed statistically using the statistical package system "spss» | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الى محاولة الكشف عن دور القراءة في تنمية التفكير الإبداعي لدى الطفل عن طريق دراسة الفروق بين التلاميذ المداومين على القراءة والتلاميذ الغير المداومين، لتحقيق أهداف الدراسة إتبعنا المنهج الوصفي حيث تم الإعتماد على مقياس التفكير الإبداعي لتورانس الصورة اللفظية " أ " المكون من ستة إختبارات موزع على ثلاث أبعاد " الطلاقة، المرونة، الأصالة " طبق على 90 تلميذ وتلميذة بإبتدائية ساسي عبد .القادر بولاية تيارت، حيث إخترنا العينة بطريقة قصدية | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون -تيارت | en_US |
dc.subject | التفكير الإبداعي | en_US |
dc.subject | القراءة | en_US |
dc.title | دور القراءة في تنمية التفكير الإبداعي لدى الطفل | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.18.pdf | 5,39 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.