Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15095
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحموم, سامية-
dc.contributor.authorأمال, مونيس-
dc.date.accessioned2024-10-16T14:05:16Z-
dc.date.available2024-10-16T14:05:16Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15095-
dc.descriptionthe aim of the study was to try to reveal the role of reading in the development of creative thinking in children by studying the differences between students who are constantly reading and non-persistent students. To achieve the objectives of the study, we followed the descriptive method where the creative thinking scale of Torrance Verbal Image "A" consisting of six tests distributed in three dimensions "Flexibility, Flexibility, Originality" was applied to 90 students and a student by the political innovator Abdul Qadir Poley Tyaart, where we selected the sample in a deliberate way and then processed statistically using the statistical package system "spss»en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى محاولة الكشف عن دور القراءة في تنمية التفكير الإبداعي لدى الطفل عن طريق دراسة الفروق بين التلاميذ المداومين على القراءة والتلاميذ الغير المداومين، لتحقيق أهداف الدراسة إتبعنا المنهج الوصفي حيث تم الإعتماد على مقياس التفكير الإبداعي لتورانس الصورة اللفظية " أ " المكون من ستة إختبارات موزع على ثلاث أبعاد " الطلاقة، المرونة، الأصالة " طبق على 90 تلميذ وتلميذة بإبتدائية ساسي عبد .القادر بولاية تيارت، حيث إخترنا العينة بطريقة قصديةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالتفكير الإبداعيen_US
dc.subjectالقراءةen_US
dc.titleدور القراءة في تنمية التفكير الإبداعي لدى الطفلen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.18.pdf5,39 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.