Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15080
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | الصافية, مقراني | - |
dc.contributor.author | سهيلة أمال, مسوسة | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T10:18:05Z | - |
dc.date.available | 2024-10-16T10:18:05Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15080 | - |
dc.description | The objective of the study was to determine the level of teaching skills of the contracting professors of the State of Tiaret Gulfa, as well as to study the differences in the level of skills by variable composition, sex, age, scientific qualification experience, in order to achieve the study's objectives. by Soleimani Fatima al-Zahra in the year [2020] consisting of 49 paragraphs spread over five dimensions (After planning the lesson, after carrying out the lesson, after the classroom interaction, after the lesson calendar after the construction calendar of the achievement test) | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة إلى تحدید مستوى الكفایات التدریسیة للأساتذة المتعاقدین بولایة تیارت جلفة وكذا دراسة الفروق في مستوى الكفایات حسب المتغیر التكوین، الجنس، السن، خبرة المؤهل العلمي، لتحقیق اهداف الدراسة اتبع المنهج الوصفي حیث تمت الاعتماد على مقیاس الكفایات التدریسیة. لصاحبته سلیماني فاطمة الزهراء في سنة [ 2020 ] مكون من 49 فقرة موزعة على خمسة ابعاد (بعد التخطیط للدرس، بعد تنفیذ الدرس، بعد التفاعل الصفي، بعد تقویم الدرس بعد (تقویم بناء اختبار تحصیلي | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون -تيارت | en_US |
dc.subject | الكفايات التدريسية | en_US |
dc.subject | الأساتذة المتعاقدين | en_US |
dc.title | الكفايات التدريسية لدى الأساتذة المتعاقدين - دراسة فرقية في ظل التكوين، الجنس والسن | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.11.pdf | 1,15 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.