Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15072
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأشواق, عمران-
dc.date.accessioned2024-10-15T14:25:59Z-
dc.date.available2024-10-15T14:25:59Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15072-
dc.descriptionThe purpose of the current study was to explore the relationship between perceived academic self-efficacy and its correlation with problem-solving abilities among secondary school pupils using a descriptive correlational approach. The field study took place at Aflah Abdelwahab Secondary School in Tiaret Province. A random selection of 100 pupils was used to assess academic self-efficacy and problem-solving abilities in the study sample. The statistical techniques employed included the mean, standard deviation, Pearson correlation coefficient, and t-test, which assessed the reliability of the scalesen_US
dc.description.abstractالغرض من الدراسة الحالية هو معرفة طبيعة العلاقة بين الكفاءة الذاتية الأكاديمية المدركة والقدرة على حل المشكلات لدى تلاميذ المدارس الثانوية باستخدام المنهج الوصفي ؛ تم إجراء الدراسة الميدانية في ثانوية أفلح عبد الوهاب بولاية تيارت؛ تم اختيار عينة عشوائية مكونة من 100 تلميذ لتقييم الكفاءة الذاتية الأكاديمية وقدرات حل المشكلات عند عينة الدراسة؛ تضمنت الأساليب الإحصائية المستخدمة كلا من المتوسط والانحراف المعياري ومعامل الارتباط لبيرسون واختبار "ت" لتقييم موثوقية المقاييس.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالكفاءة الذاتيةen_US
dc.subjectحل المشكلاتen_US
dc.titleالكفاءة الذاتية الأكاديمية المدركة (PASE) وعلاقتها بالقدرة على حل المشكلات لدى تلاميذ التعليم الثانويen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.10.pdf1,52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.