Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15072
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | أشواق, عمران | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-15T14:25:59Z | - |
dc.date.available | 2024-10-15T14:25:59Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15072 | - |
dc.description | The purpose of the current study was to explore the relationship between perceived academic self-efficacy and its correlation with problem-solving abilities among secondary school pupils using a descriptive correlational approach. The field study took place at Aflah Abdelwahab Secondary School in Tiaret Province. A random selection of 100 pupils was used to assess academic self-efficacy and problem-solving abilities in the study sample. The statistical techniques employed included the mean, standard deviation, Pearson correlation coefficient, and t-test, which assessed the reliability of the scales | en_US |
dc.description.abstract | الغرض من الدراسة الحالية هو معرفة طبيعة العلاقة بين الكفاءة الذاتية الأكاديمية المدركة والقدرة على حل المشكلات لدى تلاميذ المدارس الثانوية باستخدام المنهج الوصفي ؛ تم إجراء الدراسة الميدانية في ثانوية أفلح عبد الوهاب بولاية تيارت؛ تم اختيار عينة عشوائية مكونة من 100 تلميذ لتقييم الكفاءة الذاتية الأكاديمية وقدرات حل المشكلات عند عينة الدراسة؛ تضمنت الأساليب الإحصائية المستخدمة كلا من المتوسط والانحراف المعياري ومعامل الارتباط لبيرسون واختبار "ت" لتقييم موثوقية المقاييس. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون -تيارت | en_US |
dc.subject | الكفاءة الذاتية | en_US |
dc.subject | حل المشكلات | en_US |
dc.title | الكفاءة الذاتية الأكاديمية المدركة (PASE) وعلاقتها بالقدرة على حل المشكلات لدى تلاميذ التعليم الثانوي | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.10.pdf | 1,52 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.