Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15044
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | سيف الإسلام, عرجون | - |
dc.contributor.author | الطيب, درواش | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-15T09:10:18Z | - |
dc.date.available | 2024-10-15T09:10:18Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15044 | - |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الى البحث عن أثر الدروس الخصوصية في تنمية المهارات الرياضية لدى طلبة ثالثة ثانوي علوم تجريبية ، من خلال أثرها على تحصيل مادة الرياضيات. حيث إتبعنا المنهج الوصفي الذي يتناسب وأهدافها، طبقت الدراسة على عينة تتكون من 60 تلميذ و تلميذة من مختلف بلديات ولاية تيارت . | en_US |
dc.description.sponsorship | The study aimed to investigate the impact of private tutoring on the development of mathematical skills among third-year experimental science high school students, specifically focusing on its effect on mathematics achievement. We followed a descriptive methodology suitable for the study's objectives. The study was conducted on a sample of 60 students from various municipalities in the Wilaya of Tiaret, including the municipalities of Tiaret | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Ibn Khaldoun | en_US |
dc.subject | الدروس الخصوصية | en_US |
dc.subject | المهارات الرياضية | en_US |
dc.title | أثر الدروس الخصوصية في تنمية المهارات الرياضية لدى طلبة الثالثة ثانوي علوم تجريبية - دراسة ميدانية بولاية تيارت | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.02.pdf | 6,82 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.