Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14867
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | زريق, نوال | - |
dc.contributor.author | بن تجيني, الهام | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-24T10:49:56Z | - |
dc.date.available | 2024-09-24T10:49:56Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14867 | - |
dc.description | The study aimed to identify the most important fundamental and intellectual references systematically applied in contemporary literary criticism. These references are represented in the cultural frameworks of postmodern criticism, which embody the essence of cultural criticism. This reference has contributed to openness, development, and competitiveness among cultural critics. We have highlighted how these frameworks are applied within literary texts, including texts, discourses, poetry, novels, etc., and the most significant transformations they have undergone | en_US |
dc.description.abstract | ابانت هذه الدراسة الى التعرف على اهم المرجعيات الاساسية و الفكرية الممنهجة في النقد الادبي المعاصر، و تتمثل هذه المرجعية في الانساق الثقافية في نقد ما بعد الحداثة و التي تمثل حوصلة النقد الثقافي ، حيث ساهمت هذه المرجعية على الانفتاح و التطور و التنافسية بين نقاد الثقافة، وقد سلطنا الضوء على كيفية تطبيق هده الانساق، ضمن ما يندرج حمت النص الادبي من نصوص وخطابات وشعر وروايا ... الخ، واهم التحولات التي طرأ عليها | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | النقد الادبي المعاصر | en_US |
dc.subject | الانساق | en_US |
dc.subject | نقاد الثقافة | en_US |
dc.subject | النص الادبي | en_US |
dc.title | تهافت الأنساق في نقد ما بعد الحداثة- قراءة في بعض النماذج النقدية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2024.45.pdf | 1,26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.