Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14862
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | طالب, فراح | - |
dc.contributor.author | عبدلي, إلهام | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-24T09:30:41Z | - |
dc.date.available | 2024-09-24T09:30:41Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14862 | - |
dc.description | IN THIS RESEARCH PAPER TITLED : FEATURES OF EDUCATIONAL APPROACHES IN AL_MUBARADS AL_KAMEL QUESTION ; EDUCATION CURRICULA IN ANCIENT AND MODERN EDUCATION THROUGH THEORETICAL ASPECTS ,WE TRIED TO SHOW THE IMPORTANCE OF EDUCATIONAL CURRICULA AND THEIR IMPECT ON THE EDUCATIONAL PROCESS THEY WERE GUIDED BY OUR RESEARCH THAT EDUCATIONAL CURRICULA ARE THE BASIS OF THE EDUCATIONAL PROCESS,AS THEY MOTIVATE STUDENTS TO THINK ACQUIRE KNOWLEDGE AND ACHIEVE GOALS, THUS FORMING A FUNDAMENTAL ROLE IN SHAPING THE PERSONALITY OF THE INDIVIDUAL, WE ADDRESSED IN THE TWO APPLIED CHAPTERS THE FEATURES OF EDUCATIONAL CURRICULA IN ANCIENT AND MODERN EDUCATION AND THE CONCLUSION OF SOME CHARACTERISTICS, PRINCIPLES AND FEATURES , WHILE THE APPLIED ASPECT IS A SUMMARY OF THE AUTHORS LIFE, HIS MOSTE IMPOTRTANT WORKS AND WRITINGS AND EXTRACTING THE FEATURES OF EDUCATIONAL CURRICULA FROM THE TWO CHAPTERS AND DRROPPING THEM ON EXAMPLES FROM THE BOOK AL _KAMEL CONCERNED WITH THE STUDY | en_US |
dc.description.abstract | تناولنا في بحثنا هذا المعنون ب: '' سمات المناهج التربوية في كتاب الكامل للمبرد. ''مسألة المناهج التربوية في التعليم القديم والحديث. حاولنا من خلال جوانب نظرية أن نبيّن أهمية المناهج التربوية وأثرها في العملية التعليمية،لقد استهدفنا من بحثنا هذا أن المناهج التربوية أساس العملية التعليمية فهي تحفز الطلاب على التفكير واكتساب المعرفة وتحقيق الأهداف فتشكل دورا أساسيا في صياغة شخصية الفرد، تناولنا في الفصلين التطبيقيين سمات المناهج التعليمية في التعليم القديم والحديث واستنتاج بعض الخصائص والمبادئ والسمات، أما الجانب التطبيقي فهو نبذة عن حياة المبرد وأهم أعماله ومؤلفاته و استخراج سمات المناهج التعليمية من الفصلين وإسقاطها على أمثلة من كتاب الكامل المعني بالدراسة | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | المناهج التعليمية | en_US |
dc.subject | التعليم | en_US |
dc.subject | المعلم | en_US |
dc.subject | السمات | en_US |
dc.title | سمات المنهج التعليمي في كتاب الكامل للمُبرّد | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2024.40.pdf | 1,45 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.