Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14846
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمسلم, ايمان-
dc.contributor.authorقواسم, فاطمة زهراء-
dc.date.accessioned2024-09-23T13:07:41Z-
dc.date.available2024-09-23T13:07:41Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14846-
dc.descriptionThis study provided a special look at the common phenomenon of language errors, which is clearly reflected in the state of written expression and written production during the medium-term educational. The main objective of this study is to uncover identify the factors underlying this phenomenon in the educational sphere that negatively affect the student level of written expression, particularly in the medium-term educational, making its writing inadequate. This educational situation has revealed the extent to which this phenomenon is exacerbated in the educational environment as a result of the overlapping of several factors. Educators should highlight them and study their various aspects thoroughlyen_US
dc.description.abstractقدمت هذه الدراسة رؤية خاصة لظاهرة الأخطاء اللغوية الشائعة ، والتي تظهر بشكل جلي في الانتاج الكتابي والوضعية الادماجية عند تلاميذ مرحلة المتوسط، ان الهدف المسطر من هذه الدراسة هو اماطة اللثام للكشف عن العوامل التي تقف خلف هذه الظاهرة المستفحلة في الوسط التعليمي ، والتي تؤثر بشكل سلبي على مستوى التلميذ في التعبير الكتابي خاصة في مرحلة المتوسط والتي تجعل كتاباته لاترقى للمستوى المطلوب.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالأخطاء اللغويةen_US
dc.subjectالوضعية الإدماجيةen_US
dc.subjectالإنتاج الكتابen_US
dc.subjectمرحلة المتوسطen_US
dc.titleالأخطاء اللغوية في المنتوج الكتابي والوضعية الإدماجية -تلاميذ السنة الأولى متوسطen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2024.24.pdf8,44 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.