Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14824
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | عمالو, محمد أمين | - |
dc.contributor.author | طيب, محمد سعيد | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-22T09:29:21Z | - |
dc.date.available | 2024-09-22T09:29:21Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14824 | - |
dc.description | In the context of contributing to the endeavours of the educational term industry in accordance with valid principles and methodologies, through which our choice has been made on the topic labeled: "The pedagogical term industry between linguistic renewal and recycling of vocabulary" Arabic curriculum for primary education "Model". The researchers seek to answer the following questions: - What is the definition of the term "education" in the Arabic curriculum for primary education? - What mechanisms are the curriculum's educational terminology? - What are the most significant problems with setting the term as a mindset, concept and usage? The presentations that the research will provide are possible answers to these questions. Let us address the theme and substance of the topic: What forms of linguistic renewal or recycling vocabulary in the terminology in the Arabic curriculum for primary education? | en_US |
dc.description.abstract | في سياق الاسهام ولوبضلع في تحقيق مساعي صناعة المصطلح التربوي وفق أسس ومنهجيات صحيحة ومن خلال وقع اختيارنا على الموضوع الموسوم ب "صناعة المصطلح التربوي بين التجديد اللغوي وتدوير المفردات "منهاج اللغة العربية لمرحلة التعليم الابتدائي "انموذجا" ومن خلاله يسعى الباحثان الى الإجابة عن التساؤلات الآتية: ماصور التعريف بالمصطلح التربوي وعرضه في منهاج اللغة العربية لمرحلة التعليم الابتدائي؟ ماآليات صناعة المصطلحات التربوية الواردة في المنهاج ؟ ماهي ابرز مشكلات وضع المصطلح سكا ومفهوما واستعمالا؟ تمثل العروض النظرية التي سيقدمها البحث اجابات ممكنة لهذه الأسئلة لنتطرق الى محور الموضوع وجوهره : مااشكال التجديد اللغوي اوتدوير المفردات في المصطلحات الواردة في منهاج اللغة العربية لمرحلة التعليم الابتدائي؟ | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | المنهاج | en_US |
dc.subject | المصطلح التربوي | en_US |
dc.subject | التجديد اللغوي | en_US |
dc.subject | تدوير المفردات | en_US |
dc.title | صناعة المصطلح التربوي بين التجديد اللغوي وتدوير المفردات | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2024.02.pdf | 1,83 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.