Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14607
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعيشوش, بن براهيم-
dc.contributor.authorبن ستي, آمال-
dc.date.accessioned2024-06-12T14:12:48Z-
dc.date.available2024-06-12T14:12:48Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14607-
dc.descriptionThe current study aims to investigate the effectiveness of e learning (via Moodle platform) by students of the University of Tiaret. Through our field work at the Faculty of Nature and Life Sciences, the Department of Nature and Life Sciences, University of Tiaret, and the application of the research form to an occasional sample of 122 students in the first Master Year, and based on the intellectual premises of Katz and Blumer's use and satire theory, we have reached the following main findings: _Low exposure intensity of platform contents, as the majority of student researchers use the platform for less than an hour and sometimes, the majority of whom have stopped using it for a while, due to their choice of confrontational education. _ The gratifications are determined, that students can obtain from their use of the Moodel Educational Platform is not numerous: in obtaining lessons, conducting exams and sending research work. _Most Students have positive expectations of education through the Moodele platform, where they expect it in the future: facilitating the process of education, contributing to the success of the education process, providing support to the university student and contributing to the development of teaching methods. To these and other findings, Moodle platform has shown that the majority of students do not receive greater attentionen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية لبحث فاعلية التعليم الالكتروني (عبر منصة مود ل) من جانب طلبة جامعة تيارت. ومن خلال العمل الميداني الذي قمنا به بكلية العلوم الطبيعة و الحياة بقسم العلوم الطتيوة والحياة اموة تيارت وتطبيق استمارة بحث على عينة عرضية مكونة من 211 طالب في سنة أولى ماستر واعتمادا على المنطرقات الفكرية لنظرية الاستخدامات والاشباعات لكاتز وبلومر توصلنا الى أهم النتائج الآتية: _تدني كثافة التعرض لمحتويات المنصة ، حيث ان غالبية الطلبة المبحوثين يستخدمون المنصة لاقل من ساعة وأحيانا والجانب الأكتر توقفوا عن استخدامها .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتعليم الإلكترونيen_US
dc.subjectمنصة مودل الالكترونيةen_US
dc.subjectالفاعليةen_US
dc.subjectطلبة جامعة تيارتen_US
dc.titleفاعلية التعليم الالكتروني في ظل جائحة كورونا من وجهة نظر طلبة جامعة تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2022.56.pdf2,69 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.