Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14590
Titre: الطرائق البيداغوجية المعتمدة لتنمية مهارة التعبير -التعليم التحضيري أنموذجا
Auteur(s): بن جامعة, نادية
Mots-clés: المهارات اللغوية- تنمية الخيال والإبداع والابتكار- التعليمية التعلمية.
Date de publication: 2-jui-2023
Editeur: كلية الآداب و اللغات
Résumé: تقوم المرحلة التحضيرية على أساس تنمية المهارات اللغوية خاصة التعبير، وللقيام بهذه العملية وجب الالتزام بمراعاة قوانين تساعد على اكتساب ونمو الرصيد اللغوي المستعمل في التواصل والتعبير، وتعويد الأطفال على النطق السليم فباللعب يحقق الطفل ذاته ويتفاعل مع الآخرين ويحل المشكلات. يعد تعليم المسرح والأناشيد من الكيفيات الناجعة لتنمية الخيال والإبداع والابتكار لدى الطفل وللقصص الدور الهام في اكساب الأطفال رصيد لساني يوظفونه في التعبير الشفوي، بل يكون بوابة إلى امتلاك المهارات اللغوية الأخرى، فتجعل منه عنصرا نشيطا وفعالا في العملية التعليمية التعلمية.
Description: The preparatory stage is based on the development of language skills, especially expression. In order to carry out this process, it is necessary to adhere to laws that help to acquire and grow the linguistic balance used in communication and expression, and to accustom children to proper pronunciation. By playing, the child achieves himself, interacts with others, and solves problems. Teaching theater and chants is one of the effective methods for developing imagination, creativity and innovation in children. Stories have an important role in providing children with a linguistic balance that they employ in oral expression. Rather, it is a gateway to possessing other language skills, making it an active and effective element in the educational and learning process.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14590
Collection(s) :Master



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.