Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14437
Titre: أثر لغة الدردشة عبر مواقع التواصل الاجتماعي على مكانة اللغة العربية في المجتمع الجزائري
Auteur(s): بن جيلالي, محمد
بوحصيدة, عبد الفتاح
Mots-clés: الانستغرام
مواقع التواصل الاجتماعي
اللغة العربية ،
لغة الدردشة
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تطرقنا في بحثنا هذا الى الحديث عن اثر لغة الدردشة في مواقع الت واصل الاجتماعي على مكانة اللغة العربية في المجتمع الجزائري ، باعتبار ان اللغة ظاهرة اجتماعية و أداة أساسية للتواصل بين افراد المجتمع، ذلك من خلال ابراز واقع اللغة العربية في مواقع التواصل الاجتماعي و ما طرء عليها من تأثيرات عديدة و عليه طرحنا التساؤل التالي :ما مدى تأثير لغة الدردشة عبر مواقع التواصل الاجتماعي على مكانة اللغة العربية في المجتمع الجزائري؟
Description: In ourresearch, wediscussed the impact of chat language on social media on the place of the Arabiclanguage in Algerian society, as languageis a social phenomenon and an essential tool for communication betweenmembers of society . And thisisthrough the reality of the Arabiclanguage on social media sites and the manyeffectsthat have been affected on it, and we have asked the following question : How does the chat language on social media affect the position of the Arabiclanguage in Algerian society ؟ Wealsorelied on thisscientificstudy on the surveymethod, as itis the appropriatemethod for thesestudies, as itallows us to dive into the causes of the phenomenonstudied .Weused the questionnaire toolthatallowed us to study the "Instagramusers" researchers to access the information necessary to achieve the results and the plannedgoals . In addition to the intentionalsamplethatwe chose to representstudents of the Department of Information and Communication at the Faculty of Humanities, Ibn Khaldoun Tiaret University
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14437
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.04.pdf1,78 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.