Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14436
Titre: إعلام التفاهة وتأثيره على القيم المجتمعية لدى الشباب الجزائري
Auteur(s): سعيداني, كريمة
بن هني, أسماء
Mots-clés: اعلام التفاهة
القيم المجتمعية
الشباب الجزائري
موقع فيسبوك
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة تأثير إعلام التفاهة على القيم المجتمعية لدى الشباب الجزائري، وذلك بأخذ نموذج تمثل في صفحة صانعة المحتوى "كارولين" على موقع "فيسبوك"، بهدف معرفة المواضيع المعالجة والأساليب المستخدمة في صناعة المحتوى على الصفحة محل الدراسة، وقد انطلقت الدراسة من التساؤل الرئيسي ماهي القيم المجتمعية التي تناولتها صانعة المحتوى" كارولين" من خلال صفحتها على موقع فيسبوك ؟
Description: This study aims to know the effect of the media of insignificance on the societal values of the Algerian youth, by taking a model represented by the page of the content maker "Caroline" on the "Facebook" website, in order to know the topics addressed and the methods used in creating the content on the page under study. The main question is, what are the societal values that the content creator, Caroline, addressed through her Facebook page? This study was carried out using the method of content analysis for a deliberately selected sample of 30 individuals from the videos of this page, by preparing an analysis form that included categories of form and categories of content, and the analytical descriptive approach was used, and the study resulted in results that the content creator "Caroline" publishes Superficial topics that negatively affect societal values, using technical methods and the easy language used in preparing the content presented in order to attract the attention of the recipients.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14436
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.05.pdf1,44 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.