Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14435
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن سترة, سارة-
dc.contributor.authorخوادم, جيهان-
dc.contributor.authorالغريبي, فاطيمة-
dc.date.accessioned2024-03-06T13:54:35Z-
dc.date.available2024-03-06T13:54:35Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14435-
dc.descriptionThe subject of the study is “Persuasive Methods Used in Marketing Communications of Service Organizations”. An analytical study of a sample of the publications of Yalidin Foundation through its Facebook page from May 1, 2022 to April 27, 2023. The aim of the study is to reveal the persuasive methods used in marketing communications on this page. We based on the survey method and random sampling of the study sample from the original society on the Facebook website of Yalidin. We also relied on the content analysis tool to collect information and data through the content analysis form, which was divided into the category of form and content. In our study, we reached some results, the most important of which are: The most used language in presenting the contents of the official page of the Yalidin Foundation on Facebook is the language mixed to a large extent and the official page of the Yalidin Foundation on Facebook focused on hot colors in the first place, and this is for the influential power of these colors, and the most persuasive methods used by the official page of the Yalidin Foundation is the clarity of the message and goals and the simplicity of the style in addition to the abundant explanation and attentionen_US
dc.description.abstract_ يتمحور موضوع الدراسة حول" الأساليب الإقناعية المستخدمة في الاتصالات التسويقية للمؤسسات الخدماتية دراسة تحليلية لعينة من منشورات مؤسسة ياليدين من خلال صفحتها على الفيسبوك من 01 ماي 2022 إلى 27 أفريل 2023 حيث تهدف إلى الكشف عن الأساليب الإقناعية المستخدمة في الاتصالات التسويقية على هذه الصفحة حيث اعتمدنا على المنهج المسحي والعينة العشوائية في اختيارنا لعينة الدراسة من المجتمع الأصلي على موقع الفيسبوك لمؤسسة ياليدين، كما اعتمدنا على أداة تحليل المضمون في جمع المعلومات والبيانات من خلال استمارة تحليل المضمون الذي قسمت إلى فئة الشكل والمضمون وقد توصلنا في دراستنا إلى بعض النتائج أهمها: − أكثر لغة استخداما في طرح مضامين الصفحة الرسمية لمؤسسة ياليدين على الفيسبوك هي اللغة المختلطة بدرجة كبيرة وركزت الصفحة الرسمية لمؤسسة ياليدين على موقع الفيسبوك على الألوان الساخنة بالدرجة الأولى وهذا للقوة التأثيرية لهذه الألوان، كما ان أكثر الأساليب الإقناعية استخداما من طرف الصفحة الرسمية لمؤسسة ياليدين هو وضوح الرسالة والاهداف وبساطة الأسلوب بالإضافة إلى الشرح الوافر وإثارة الانتباهen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالاساليب الاقناعيةen_US
dc.subjectالمؤسسة الخدماتيةen_US
dc.subjectالاتصالات التسويقية الالكترونيةen_US
dc.titleالأساليب الاقناعية المستخدمة في الاتصالات التسويقية الإلكترونية للمؤسسة الخدماتيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.06.pdf3,22 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.