Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14422
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبلقاسم, العربي-
dc.contributor.authorبن زقودة, يوسف-
dc.date.accessioned2024-03-06T08:17:50Z-
dc.date.available2024-03-06T08:17:50Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14422-
dc.descriptionThrough this study, marked by the effectiveness of the use of modern information and communication technology in academic achievement, we tried a field study of a sample of secondary school students of Shabah Muhammad in Ain Bouchaqif Tiaret. As follows: Knowing how information and communication technology affects academic achievement at Shabah Muhammad High School? In order to address the problem, the field study was carried out at the level of the high school of Shabah Muhammad Ain Boushaqif - Tiaret - which was chosen as a place to conduct the field study, as it was a simple random sample where the qualitative descriptive approach was followed, as well as the adoption of data collection tools, which is the observation on a sample of 38 students. The results of the study were as follows: - Facilitating communication and communication between the professor and the student as a primary importance, the means of technology have brought the distances between its users closer. - Facilitating communication and communication between the professor and the student - Save time and effort and provide the desired information for bothen_US
dc.description.abstractمن خلال هذه الدراسة الموسومة بفاعلية استخدام تكنولوجيا الإعلام والاتصال الحديثة في التحصيل الدراسي دراسة ميدانية لعينة من تلاميذ ثانوية شباح محمد بعين بوشقيف تيارت في إطار معرفة تأثير استخدام تكنولوجيا الاعلام والاتصال الحديثة على التحصيل الدراسي في ثانوية شباح محمد حيث كانت الإشكالية تحت التساؤل الرئيسي على النحو التالي: معرفة كيفية تأثير تكنولوجيا الإعلام والاتصال على التحصيل الدراسي بثانوية شباح محمد؟ ومن أجل معالجة الإشكالية كانت الدراسة الميدانية على مستوى ثانوية شباح محمد بعين بوشقيف -تيارت- والتي اختيرت مكان لإجراء الدراسة الميدانية، حيث كانت عينة عشوائية بسيطة أين أُتبع المنهج الوصفي الكيفي وكذا اعتماد أدوات لجمع البيانات وهي الملاحظة على عينة بلغت 38 تلميذا . وكانت نتائج الدراسة على النحو الآتي: - تسهيل الإتصال والتواصل بين الأستاذ والتلميذ كأهمية أولية وسائل التكنولوجيا قربت المسافات بين مستعملها. - تسهيل الإتصال والتواصل بين الأستاذ والطالب - توفير الوقت والجهد وتوفير المعلومات المرغوبة لكلاهما.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتكنولوجياen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectالاعلام والاتصالen_US
dc.subjectتلاميذ الثانويةen_US
dc.titleفاعلية استخدام تكنولوجيا الإعلام والاتصال الحديثة في التحصيل الدراسي دراسة ميدانية لعينة من تلاميذ ثانوية شباح محمد بعين بوشقيف تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.28.pdf2,06 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.