Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14421
Titre: فعالية الثقافة الإتصالية في المؤسسة الخدماتية- دراسة حالة لمؤسسة النقل الحضري العمومي لولاية تيارت
Auteur(s): فرطاس, نهاد
بوزيد, مختار
بوعمرة, شيماء
Mots-clés: الاتصال
الثقافة الاتصالية
المؤسسة الخدماتية
Date de publication: jui-2023
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تعالج هذه الدراسة موضوع فعالية الثقافة الاتصالية في المؤسسة الخدماتية، ولقد اخترنا مؤسسة النقل الحضري العمومي لولاية تيارت لإجراء دراستنا، و من خلال هذه الدراسة قمنا بتسليط الضوء على أهم العناصر الاتصالية و محاولة التعرف على مدى فعالية الثقافة الاتصالية و شروط نشرها و توظيفها في مؤسسة النقل الحضري العمومي بتيارت ، و لقد اعتمدنا في دراستنا على منهج دراسة الحالة، و أداة الاستمارة و التي قمنا بتوزيعها على 30 موظف في مؤسسة النقل الحضري العمومي ب تيارت حيث توصلنا إلى أن: مؤسسة النقل الحضري العمومي - - لولاية تيارت تقوم بالاهتمام بالاتصال الداخلي و الخارجي و تنويع وسائله كالشفوية ، الكتابية ، السمعية البصرية و حتى الإلكترونية ، و من أولوياتها تطبيق تكنولوجيا الاتصال من خلال البروز في صفحات الفايسبوك و الإشهارات، وغيرها من وسائل الاعلام و تقنيات جديدة كتطبيق "حافلتي" ،كما تقوم بنشر ثقافة اتصالية داخلها مما يساهم في التعريف بخدماتها
Description: This study deals with the issue of the effectiveness of the communication culture in the service institution, and we have chosen the public urban transport institution of the state of Tiaret to conduct our study, and through this study we have highlighted the most important elements of communication and an attempt to identify the extent of the effectiveness of the communication culture and the conditions for its dissemination and employment in the transportation institution In our study, we relied on the case study methodology and the questionnaire tool, which we distributed to 30 employees of the public urban transport corporation in Tiaret, where we concluded that: the urban public transport corporation of the state of Tiaret pays attention to internal and external communication And diversifying its means such as oral, written, audiovisual and even electronic, and among its priorities is the application of communication technology through prominence on Facebook pages, advertisements, and other media and new technologies such as the “My Bus” application, and it also spreads a culture of communication within it, which contributes to the definition with its services
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14421
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.29.pdf1,4 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.