Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14418
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorميسوم, أمال-
dc.contributor.authorمغرابي, منيرة-
dc.date.accessioned2024-03-05T13:17:15Z-
dc.date.available2024-03-05T13:17:15Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14418-
dc.descriptionNew communication technologies have become an effective tool of change, as they have become an essential means of activating the activity of influencers through social networking sites, this activity that has changed the concepts of marketing via the Internet significantly and tipped the balance in favor of influence marketing at the expense of traditional patterns of marketing. The problem of our study focused on the role of influencers in marketing through social networking sites, through the theoretical framework in which we dealt with three chapters that included the scientific material for the study, we followed it with a field study that included a sample of users of cosmetic products through the Instagram site, where we started from the conceptual methodological framework and applied the approach The survey, in both its descriptive and analytical parts, was done by using a questionnaire form that we distributed to the study sample and the outcome of our research.en_US
dc.description.abstractاصبحت تكنولوجيات الاتصال الجديدة أداة تغيير فعالة، حيث أصبحت وسيلة أساسية لتفعيل نشاط المؤثرين عبر مواقع التواصل الاجتماعي، هذا النشاط الذي غير مفاهيم التسويق عبر شبكة الإنترنت بشكل كبير ورجح الكفة لصالح نمط التسويق التأثيري على حساب الأنماط التقليدية من التسويق. لقد تركزت إشكالية دراستنا على دور المؤثرين في التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي، من خلال الإطار النظري الذي تناولنا فيه ثلاث فصول تضمنوا المادة العلمية للدراسة ، اتبعناها بدراسة ميدانية شملت عينة من مستخدمات منتجات التجميل عبر موقع الانستغرام ، حيث انطلقنا من الإطار المنهجي المفاهيمي وقمنا بتطبيق المنهج المسحي بشقيه الوصفي والتحليلي، كان ذلك عن طريق استخدام استمارة استبيان قمنا بتوزيعها على عينة الدراسة وحوصلة لبحثنا هذا.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعيen_US
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.subjectالانستغرامen_US
dc.subjectالمؤثرينen_US
dc.titleدور المؤثرين عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تسويق المنتجات التجميلية للمرأة الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2023.32.pdf1,16 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.