Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلعريـش, حاج-
dc.contributor.authorشادلي, محمد-
dc.date.accessioned2023-11-20T13:26:38Z-
dc.date.available2023-11-20T13:26:38Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13888-
dc.descriptionOur thesis dealt with the issue of the impact of supply chains and their role in electronic merchants in the Amazon company. The aim of this study was to identify a phenomenon that has spread rapidly in the world, which is electronic merchants, as well as to identify the relationship between the characteristics of supply chains and electronic merchants, and to shed light on the reality of electronic merchants in the company Amazon and the impact of supply chains on the company's e-commerce. Among the most important results of the study: the existence of a positive impact between the supply chain and e-commerce, where Amazon relies on many strategies and concludes many partnerships to maintain its customers and current markets and seeks to target new markets every day, seeking to achieve total control of the e-commerce market Globalismen_US
dc.description.abstractتناولت المذكرة موضوع اثر سلاسل التوريد ودورها في التجار الالكترونية في شركة أمازون، وكان الهدف من هذه الدراسة التعرف على ظاهرة انتشرت بسرعة في العالم، وهي التجار الإلكترونية، وكذلك التعرف على العلاقة بين خصائص سلاسل التوريد والتجار الإلكترونية وتسليط الضوء على واقع التجار الالكترونية في شركة أمازون والأثر الذي تحدثه سلاسل التوريد على التجارة الالكترونية في الشركة. ومن كان من أهم نتائج الدراسة: وجود أثر إيجابي بين سلسلة التوريد والتجارة الالكترونية حيث تعتمد أمازون على العديد من الإستراتيجيات و تقوم بعقد العديد من الشراكات للحفاظ على زبائنها وأسواقها الحالية و السعي إلى استهداف أسواق جديدة كل يوم ساعية بذلك إلى السيطرة الكلية على سوق التجارة الإلكترونية العالميةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتجارة الالكترونيةen_US
dc.subjectسلاسل التوريدen_US
dc.subjectشركة أمازونen_US
dc.titleدور إدارة سلسلة التوريد في التجارة الإلكترونيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.212.pdf3,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.