Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13857
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعبد الرحيم, سعد-
dc.contributor.authorميسوم, مولود-
dc.date.accessioned2023-11-19T13:50:47Z-
dc.date.available2023-11-19T13:50:47Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13857-
dc.descriptionThrough this study, a statistical method was applied to measure the quality of banking services represented in quality chart, where two types of these charts were applied, namely quality charts for variables and quality charts for cumulative collection, and this study was applied to the National Bank of Algeria - Tiaret Agency -540, as the main objective This study aims to apply statistical methods to assist the decision-maker in a scientific way in controlling the quality of banking services, due to the importance of service institutions and their role in advancing the process of economic and social development of any society, which requires identifying the methods used in banks and working to rationalize decisions using these methods, with information derived from a study Field based on a practical basis for a service public institution. We found that the quality charts of the variables were mostly statistically stable, while the quality charts of the cumulative collection were statistically unstableen_US
dc.description.abstractمن خلال هذه الدراسة تم تطبيق أسلوب إحصائي لقياس جودة الخدمات المصرفية والمتمثل في خرائط الجودة،حيث تم تطبيق نوعين من هذه الخرائط هما خرائط الجودة للمتغيرات وخرائط الجودة للجمع التراكمي، وهذه الدراسة طبقت على البنك الوطني الجزائري -وكالة تيارت-540 ،حيث أن الهدف الرئيسي لهذه الدراسة هو تطبيق الأساليب الإحصائية لمساعدة متخذ القرار بطريقة علمية في ضبط جودة الخدمات المصرفية وذلك لأهمية المؤسسات الخدمية ودورها في دفع عملية التنمية الاقتصادية والاجتماعية لأي مجتمع مما يستدعي التعرف على الأساليب المتبعة في المصارف و العمل على ترشيد القرارات باستخدام هذه الأساليب وذلك بمعلومات مستمدة من دراسة ميدانية قائمة على أساس عملي لمؤسسة عمومية خدمية. وقد توصلنا إلى ان خرائط الجودة للمتغيرات كانت في أغلبها مستقرة إحصائيا،أما خرائط الجودة للجمع التراكمي فقد كانت غير مستقرة إحصائياen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectخرائط الجودةen_US
dc.subjectالخدمات المصرفيةen_US
dc.subjectخرائط الجودة للجمع التراكميen_US
dc.subjectخرائط الجودة للمتغيراتen_US
dc.titleالمقارنة بين خريطة المتوسط الحسابي وخريطة الجمع التراكمي في قياس جودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.182.pdf5,29 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.