Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13759
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزبار, الخالدية-
dc.date.accessioned2023-11-14T08:05:06Z-
dc.date.available2023-11-14T08:05:06Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13759-
dc.descriptionThe Study aims to identify the impact of social responsibility in its four dimensions (the economic dimension, the legal dimension, the moral dimension, and the charitable dimension) to achieve the competitive advantage in the Algeria Telecom Corporation for the state of Tiaret. In the administrative literature related to the subject of the study and the method of the case study in the applied side of the study, where 50 questionnaires were distributed to the employees of the institution, and it was found valid for statistical analysis, and the descriptive approach was relied upon in describing the variables of the study and reliance on simple regression methods and testing the correlation coefficient to study hypotheses, and the study was divided It is divided into two chapters, where the first chapter dealt with the conceptual framework of social responsibility as well as the definition of competitive advantage. Finally, the relationship between them was clarified. The second chapter was devoted to dealing with the field framework for studying and testing hypothesesen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى التعرف على أثر المسؤولية الاجتماعية بأبعادها الأربعة (البعد الاقتصادي، البعد القانوني، البعد الأخلاقي، البعد الخيري) لتحقيق الميزة التنافسية في مؤسسة اتصالات الجزائر لولاية تيارت، وللوصول إلى هذا الهدف تم الاعتماد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي الذي ضم بعض ما ورد في الأدبيات الإدارية والمتعلقة بموضوع الدراسة وأسلوب دراسة الحالة في الجانب التطبيقي للدراسة حيث تم توزيع 50 استبانة على موظفي المؤسسة، وجدت صالحة للتحليل الإحصائي، وقد تم الاعتماد على المنهج الوصفي في وصف متغيرات الدراسة والاعتماد على أساليب الانحدار البسيط واختبار معامل الارتباط لدراسة الفرضيات، وتم تقسيم الدراسة إلى فصلين حيث تناول الفصل الأول الإطار المفاهيمي للمسؤولية الاجتماعية وكذلك التعريف بالميزة التنافسية وفي الأخير تم توضيح العلاقة بينهما، وخصص الفصل الثاني لتناول الإطار الميداني لدراسة واختبار الفرضياتen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمسؤولية الاجتماعيةen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.titleدور المسؤولية الاجتماعية في تحقيق الميزة التنافسيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.111.pdf2,07 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.