Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13742
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحني, رميساء-
dc.contributor.authorبن نورين, شيماء-
dc.date.accessioned2023-11-13T08:32:14Z-
dc.date.available2023-11-13T08:32:14Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13742-
dc.descriptionThe progress of information and communication technology resulted the development of a new type of financial transactions known as electronic banking, which is considered one of the important developments in the financial services sector, as it contributes to improving and make financial transfers faster and providing flexible and available services around the clock. This study aims to shed light on electronic banking And its operations and the reality of its application in Algeria, specifically Algeria Post Corporation, as it faces the same challenges faced by other financial institutions in adopting electronic banking technology that requires an environment that contributes to the application of electronic banking work through the use of modern technologies and means of electronic payment systems. This study also concluded that the Algeria Post corporation is a service institution that seeks to be a financial and banking institution which provides many electronic financial services and is working to develop a comprehensive electronic banking system that includes many digital financial services and products that allow customers to perform various operations through smart phone applications or websites. Also the adoption of electronic banking operations in Algeria Post has greatly contributed to expanding the scope of electronic financial operations in Algeria, as it carries the largest segment of customers however, it is still lagging behind in this field.en_US
dc.description.abstractنتج عن تقدم تكنولوجيا الإعلام والاتصال استحداث نمط جديد من المعاملات المالية يعرف بالصيرفة الإلكترونية التي تعتبر أحد التطورات الهامة في قطاع الخدمات المالية، حيث تسهم في تحسين وتسريع عمليات التحويلات المالية وتوفير خدمات مرنة ومتاحة على مدار الساعة، وتهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على الصيرفة الإلكترونية وعملياتها وواقع تطبيقها في الجزائر تحديدا مؤسسة بريد الجزائر، كونها تواجه التحديات نفسها التي تواجهها المؤسسات المالية الأخرى في تبني تكنولوجيا الصيرفة الإلكترونية التي تتطلب بيئة تساهم في تطبيق العمل المصرفي الإلكتروني عن طريق استخدام تقنيات ووسائل حديثة لأنظمة الدفع الالكتروني. كما توصلت هذه الدراسة إلى أن مؤسسة بريد الجزائر هي مؤسسة خدماتية تسعى أن تكون مؤسسة مالية ومصرفية تقدم العديد من الخدمات المالية الإلكترونية وتعمل على تطوير نظام شامل للصيرفة الإلكترونية يشمل العديد من الخدمات والمنتجات المالية الرقمية تتيح للعملاء إجراء مختلف العمليات بواسطة تطبيقات الهواتف الذكية أو مواقع الويب المخصصة، كما أن تبني عمليات الصيرفة الإلكترونية في بريد الجزائر ساهم بشكل كبير في توسيع نطاق العمليات المالية الإلكترونية رغم هذا لا تزال متأخرة في هذا المجال.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالصيرفة الإلكترونيةen_US
dc.subjectمؤسسة بريد الجزائرen_US
dc.subjectوسائط الدفع الإلكترونيةen_US
dc.subjectالبطاقات الإلكترونيةen_US
dc.titleعمليات الصيرفة الإلكترونية في بريد الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2023.95.pdf2,14 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.