Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13639
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | بن حليمة, محمد | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T13:45:26Z | - |
dc.date.available | 2023-10-31T13:45:26Z | - |
dc.date.issued | 2023-07 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13639 | - |
dc.description | Through this study, we have tried to address the issue of the Algerian novel in its various aspects, with a focus on the aspect of its dealings with folklore, as it made it a creative style that achieved artistic richness in a short period because it dealt with realistic and fateful issues related to society in all its classes, especially since its material is inspired by the core of non-vulgar popular culture, and the novel of jazz and dervishes is a good example of this, as it formed a reflection of the various manifestations of folklore and its artistic manifestations | en_US |
dc.description.abstract | لقد حاولنا من خلال هذه الدراسة التطرق إلى قضية الرواية الجزائرية بمختلف جوانبها، مع التركيز على جانب تعاملها مع التراث الشعبي حيث جعل منها نمطا إبداعيا حقق ثراء فنيا في فترة وجيزة لأنها عالجت قضايا واقعية ومصيرية تخص المجتمع بكل طبقاته، خاصة وأن مادتها مستوحات من صلب الثقافة الشعبية غير المبتذلة، ورواية الجازية والدراويش خير مثال على ذلك فقد شكلت انعكاسا لمختلف مظاهر التراث الشعبي وتجلياته الفنية. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | الرواية الجزائرية | en_US |
dc.subject | التراث الشعبي | en_US |
dc.subject | الجازية والدراويش | en_US |
dc.title | التجليات الفنية لمظاهر التراث الشعبي في رواية الجازية والدراويش لعبد الحميد بن هدوقة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2023.06.pdf | 1,06 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.